اخبار اقتصادی | پیام اتحادیه اروپا درباره حفاظت از برجام به تهران منتقل شد

وزیر نفت با بیان اینکه کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا حامل پیام حفاظت از برجام از سوی این اتحادیه است، گفت: طرفین باید وارد بحث های جزئی شوند و برای عملیاتی و اجرایی کردن توافق ها تلاش کنند.

پایگاه خبری مناطق آزاد (فرینا) | اخبار اقتصادی | ایرنا نوشت: بیژن زنگنه عصر شنبه پس از دیدار «میگل آریاس کانته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، پیام این اتحادیه در حفاظت از برجام و همچنین اراده سیاسی سران اروپا را به تهران منتقل کرد. 
وزیر نفت افزود: در نشست امروز درباره راه های تحقق اراده سیاسی اتحادیه اروپا و نیز موضوعاتی که پیشتر بین وزیر امور خارجه ایران و وزیران خارجه سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) مطرح شده بود، گفت وگو شد.
زنگنه خاطر نشان کرد: این دیدار، یک تلاش مشترک برای یافتن راه های تحقق مسایلی مانند نفت، پتروشیمی و فرآورده های نفتی است که با آن مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، طرفین ایرانی و اروپایی باید وارد موضوع های جزئی و تلاش برای عملیاتی و اجرایی کردن توافق ها شوند.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: قرار است در ادامه نشست ها درباره جزئیات همکاری 2 طرف، گفت و گو شود.
زنگنه درباره تاثیرگذاری تحریم های آمریکا بر تصمیم های اوپک نیز گفت: اوپک بر اساس اجماع اعضای این سازمان، تصمیم گیری می کند.
وی تصریح کرد: باور داریم اگر اتحادیه اروپا به ما کمک کند و به اظهارات خود پایبند باشد، سطح صادرات نفت ایران تغییر نخواهد کرد.
وزیر نفت به این پرسش که چه تضمین‌هایی از سوی مشتریانی چون هند و چین برای خرید نفت ایران وجود دارد، پاسخ داد: ما با آنها مذاکره کردیم و هیچ موج منفی از آنها دریافت نکرده ایم.
زنگنه درباره این که «شما گفتید ایران قصد دارد به تولید 4 میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد، آیا این هدف‌گذاری با وجود تحریم‌ها امکانپذیر خواهد بود؟» افزود: این مشکل خواهد بود اما آن را کنار نمی‌گذاریم. زمان بیشتری می‌برد، با این حال آن را رها نمی‌کنیم.
به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه و «میگل آریاس کانته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا عصر امروز درباره تعامل ایران و اروپا، پس از خروج آمریکا از برجام مذاکره کردند.
دونالد ترامپ در 18 اردیبهشت با تکرار اتهام هایی علیه ایران، آمریکا را از برجام خارج کرد و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازگرداند. این تصمیم با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله طرف های برجام مواجه شده است و اروپایی ها تلاش تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی آغاز کرده اند.
مقام های سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هفته جاری در جلسه های متعدد بر حفظ برجام و حفاظت از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا تاکید و سران اتحادیه اروپا نیز چهارشنبه شب (26 اردیبهشت) در صوفیه بلغارستان اعلام کردند که به حمایت از فعالیت شرکت های تجاری خود با ایران ادامه می دهند.
کمیسیون اروپا دیروز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد، روند تجدید قانون انسداد را آغاز کرده تا شرکت های اروپایی فعال در ایران را از تحریم های آمریکا محافظت کند.
کمیسیون اروپا در این بیانیه اعلام کرده، می خواهد این تمهیدات را پیش از 15 مردادماه امسال و پیش از آغاز دور نخست اعمال مجدد تحریم های آمریکا اجرا کند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.