مدیر منطقه آزاد باید اختیار تام داشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد برای تقویت مناطق آزاد باید مدیریت آن اختیار تام داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از خانه ملت، کاظم دلخوش با اشاره به اصلاح قوانین مناطق آزاد اظهار داشت: در حال حاضر کشور 7 منطقه آزاد تجاری دارد که به این روش مناطقی که بیابان بوده به مکان هایی زیبا، تولیدی و اشتغالزا تبدیل شده است و بسیاری از جوانان اطراف این مناطق به کار مشغول شده اند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت کشورهای دیگر در زمینه توسعه مناطق آزاد تجاری، تاکید کرد: کشورهای همسایه در زمینه توسعه مناطق آزاد پیش رفت های چشمگیری داشته اند بنابراین باید مراقبت شود از این کشورها عقب نیفتیم و زمینه های اقتصادی را برای کشور و جوانان ایجاد کنیم.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در مناطق آزاد تجاری علاوه بر مراودات اقتصادی، تولید و ایجاد کسب و کار ، شاهد تبادلات اجتماعی و فرهنگی با کشورهای همجوار هستیم، این نکات حاکی از لزوم توجه به ایجاد مناطق آزاد تجاری و اصلاح قوانین مرتبط به این مناطق است.
وی با اشاره به بررسی اصلاحیه قانون مناطق آزاد تجاری اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید در زمینه مناطق آزاد تجاری اصلاح شود بحث مدیریت آن در ماده 27 قانون است، اگر مدیریت منطقه آزاد تام باشد پیشرفت این مناطق و تاثیر گذاری آن بر فضای اقتصادی کشور افزایش می یابد.

برچسب ها : مناطق آزاد
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.