زیرساخت ها براساس نیازهای هر منطقه توسعه یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه ریزیاصولی و علمی را لازمه رسیدن به توسعه پایدار دانست.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی نهادینه کردن نظام علمی و اندیشه ای در منطقه آزاد ماکو، توجه به استانداردهای جهانی و نیز توجه به مصارف مردمی را از دیگر ضرورت ها در توسعه پایدار منطقه دانست و تصریح کرد: در منطقه آزاد ماکو به این حوزه ها کمتر توجه شده و از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده نمی شود.
وی گفت: زیرساخت ها باید بر اساس نیازها، موقعیت ژئوپلیتیک و شرایط بومی منطقه، توسعه یابد و اینگونه نیست که جاده ای بزنیم، فرودگاهی بسازیم،سد احداث کنیم و بگوییم زیرساخت آماده کردیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به لزوم توسعه نرم افزاری در کنار کارهای سخت افزاری گفت: نداشتن سند مطالعاتی منطقه و کم توجهی به اسناد توسعه ای سبب شده تا در برخی حوزه ها زیرساخت هایی ایجاد شود ولی بدون استفاده بماند.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی مرزنشینان و اشتغال جوانان منطقه، عنوان کرد: بنده خودم را جدا از شما مردم نمی دانم، لذا اولویت اول کارم اجرای طرح های زودبازده برای حل معضل و مشکلات امروز منطقه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، ایجاد زمینه های لازم برای راه اندازی، هدایت و توسعه سرمایه گذاری های بخش غیر دولتی در منطقه را از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: مشکل بیکاری و مسایل اقتصادی این منطقه یک شب حل نخواهد شد و باید از طریق بخش خصوصی ریل گذاری و سیاست گذاری لازم با رویکرد حمایتی از سرمایه گذاری در منطقه انجام پذیرد.
وی تصریح کرد: ساماندهی و پشتیبانی از کارآفرینی باید در راستای کمک به توسعه فناوری و برنامه ریزی جهت حضور در بازارهای جهانی صورت پذیرد.
وی در ادامه الگوگیری از علم و تجارب کشورهایی همچون آلمان و ترکیه در تسهیل ترانزیت و تجارت را یادآور شد و گفت: باید عواملی که باعث موفقیت کشورهای همسایه در توسعه صنایع، گردشگری و ترانزیت شده است، بررسی شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به افزایش عوارض خروج و ایجاد مشکلات معیشتی اظهار کرد: این قانونی است که مجلس تصویب کرده و ما پیگیر حل قانونی این مسئله هستیم.
وی در پایان گفت: توقعات خارج از حیطه وظایف و ماموریت های سازمان در کنار عدم وجود منابع پایدار و کمبود شدید منابع جاری چالشی برای سازمان است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.