400 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در سواحل مکران

سال گذشته با افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی ظرفیت این سازمان از 2ونیم میلیون تن به 8 میلیون تن رسید و در برنامه توسعه فازهای دیگر بندر شهید بهشتی ظرفیت آن به 77 میلیون تن می رسد.

به گزارش فرینا به نقل از ایران آنلاین، با امضای قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصویه شکر در بندر شهید بهشتی گامی دیگری در توسعه سواحل مکران برداشته شد.
بر اساس گزارش ایران آنلاین، مراسم امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم نامه احداث کارخانه تصویه شکر در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
محمد راستاد رییس این سازمان گفت:سال گذشته با افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی ظرفیت این سازمان از 2ونیم میلیون تن به 8 میلیون تن رسید و در برنامه توسعه فازهای دیگر بندر شهید بهشتی ظرفیت آن به 77 میلیون تن می رسد.
راستاد گفت شرکت ای پی جی ال هندوستان با سرمایه 85 میلیون دلاری در تجهزات بندری توسعه بندر شهید بهشتی برای 10 سال آینده توسط این شرکت شروع شده است.
راستاد با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه بندر شهید بهشتی گفت:برای افزایش صادرات بندری از این بندر قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی توسط ایمیدرو به ارزس 280 میلیارد دلار در چابهار سرمایه گذاری می شود که با ایجاد این ترمینال 75 شغل مستقیم و 175 شغل غیر مستقیم ایجاد می شود .ظدفیت این ترمینال 15 میلیون تن است. راستاد افزود:همچنین در برنامه دیگری 124 میلیارد تومان برای احداث کارخانه تصفیه شکر سرمایه گذاری می شود که ظرفیت این کارخانه 150 هزارتن خواهد بود.
راستاد در ادامه گفت: تلاش ما تبدیل چابهار به بندر نسل سومی است یعنی بندری که صرفا برای تخلیه و بارگیری نباشد و ارزش افزوده و تولید و برنامه لجستیکی در این بندر اجرا شود.
به گفته راستاد تا اواسط تیرماه بهره برداری موقت از پایانه بندر چابهار توسط شرکت هندی EPGLشروع می شود. راستاد افزود:400 هکتار اراضی پس کرانه در چابهار برای اتصال این بندر به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و افعانستان و کشورهای آسیای میانه تملک کرده ایم. 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.