سواحل مرکزی جزیره قشم پاکسازی شد

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از پاکسازی سواحل روستاهاي مركزي قشم بويژه حاشيه ذخيره گاه زيست كره حرا با همکاری انجمن موج سواری این شهرستان خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد هاشم داخته در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این برنامه، انجمن موج سواری با همکاری علاقمندان رشته پدل بورد و قایق های بادبانی، به مدت سه روز سواحل روستاهای "سلخ"، "هفت رنگو" و "گوران " را پاکسازی کردند.
پاکسازی سواحل زیبای جزیره قشم بخصوص در منطقه جنگل حرا نه تنها در حفظ این اکوسیستم ارزشمند موثر است بلکه باعث افزایش رونق اکوتوریسم نیز خواهد شد.
جلب حمایت و مشارکت گروه های مختلف از جمله ورزشکاران رشته های موج سواری و خصوصا پدل برد قدم بزرگ و موثری در پاکیزه نگهداشتن سواحل زیبای جزیره می باشد.
وی اظهار داشت: ورزش های پدل بورد و قایق های بادبانی از جمله رشته های دوستدار محیط زیست هستند که زیستگاه دریایی جانداران را نیز به مخاطره نمی اندازند.
داخته از برنامه های منسجم این مدیریت برای پاکسازی سواحل خبر داد و افزود: محیط زیست از توسعه ورزش پدل بورد که ورزشی دوستدار محیط زیست است، حمایت خواهد کرد.
کمیته ورزش های موج سواری قشم از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد و تاکنون چندین دوره مسابقات، جشنواره و همچنین پاکسازی سواحل قشم را برگزار کرده است.
جنگل های حرای قشم علاوه بر داشتن عناوین منطقه حفاظت شده و تالاب بین المللی در سال 1976 میلادی تحت عنوان ذخيره گاه زيست كره به شبکه جهانی انسان و کره مسکون (MAB)  پیوست. منطقه حفاظت شده حرا در تنها ذخيره گاه زيست كره حرا در حاشیه شمالی خلیج فارس و دریای عمان می باشد که بیشترین تراکم پوشش را دارد.

برچسب ها : جزیره قشم
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.