ترخیص 100 دستگاه آمبولانس از منطقه آزاد ارس با اعتبار 400 میلیارد ریال

100 دستگاه آمبولانس با اعتبار 400 میلیارد ریال از منطقه آزاد ارس ترخیص و در اختیار علوم پزشکی آذربایجان شرقی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، آمبولانس های ترخیص شده از منطقه آزاد ارس به مراکز اورژانس سطح استان آذربایجان شرقی منتقل می شوند تا آمبولانس های فرسوده استان جمع آوری شده و نوسازی ناوگان آمبولانس های استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با احتساب 46 دستگاه آمبولانس که قبلا به این ناوگان اضافه شده بود، افزایش ناوگان آمبولانس های استان آذربایجان شرقی به 146 دستگاه رسیده است و به این ترتیب مشکلات استان در زمینه آمبولانس های فرسوده و کمبود آمبولانس مرتفع می شود.
پس از مراسم ترخیص، جلسه مشترک رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد.
در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خواستار توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی و استقرار خدمات مناسب پزشکی و اورژانسی در ارس شد.
محسن نریمان تاکید کرد: با توجه به حضور بالای گردشگر در منطقه آزاد ارس، لازم است که وضعیت بهداشت و درمان ارس بهبود یافته و ارتقا پیدا کند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، بررسی و پیگیری روند اجرایی راه آهن جلفا – اصلاندور را خواستار شد.
محمد صادق پورمهدی تصریح کرد: این موضوع می تواند در قالب کارگروهی به ریاست مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس بررسی شده و با توجه به سوابق مهندس نریمان ، استانداری آذربایجان شرقی نیز در جذب سرمایه گذار با ارس همکاری می کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود، ادامه پروژه تعریض جاده جلفا - مرند و تکمیل موارد باقیمانده این مسیر را خواستار شد و خاطرنشان کرد که استانداری آذربایجان شرقی آماده است تا در زمینه اخذ مجوزهای لازم، با منطقه آزاد ارس همکاری کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه ارتقای وضعیت بهداشت و درمان ارس، تلاش می کند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نسبت مساوی با سازمان منطقه آزاد ارس در امور بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی ارس مشارکت می کند.
محمدحسین صومی خاطرنشان کرد: در مواقع پیک سفر، اورژانس در اماکن پربازدید ارس همچون آبشار آسیاب و کلیسای سنت استپانوس مستقر می شود.
وی تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات جاده ای در هرزندات مستقر شده است تا برای مسافران جاده مرند - جلفا خدمات مناسب را ارائه کنند.
گفتنی است، در مراسم ترخیص 100 آمبولانس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ، سرپرست فرمانداری جلفا، مدیر شبکه بهداشت جلفا و سایر مسئولین محلی حاضر بودند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.