ظرفیت بالای منطقه آزاد اروند برای ورود به گردشگری سلامت

رئیس کمیسیون سلامت اتاق ایران و عراق گفت: برای رونق گردشگری سلامت در کشور، نیازمند بوجود آمدن بستر های مناسب هستیم؛ که مناطق آزاد این بسترها را به صورت واقعی در اختیار دارند.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، محمد جهانگیری اظهار داشت: در بحث گردشگری، مردم به خاطر علایق و رفع نیازها به کشور های دیگر سفر خواهند کرد.
وی افزود: در تمام دنیا یک سوم کل فضای گردشگری را گردشگری سلامت به خود اختصاص داده است و حتی در کشور های آمریکایی و اروپایی نیز به خاطر برخی موارد خاص افراد برای درمان به کشور های دیگر می‌روند.
رئیس کمیسیون سلامت اتاق ایران و عراق بیان کرد: برای رونق گردشگری سلامت در کشور، نیازمند بوجود آمدن بستر های مناسب هستیم؛ که مناطق آزاد این بسترها را به صورت واقعی در اختیار دارند.
وی ادامه داد: منطقه آزاد اروند یکی از مناطق باظرفیت بالا برای بحث گردشگری سلامت است و همجواری این منطقه با کشور عراق گواه این موضوع است.
جهانگیری خاطرنشان کرد: روابط خوب قومی و عشیره‌ای میان مردم آبادان و خرمشهر و بصره وجود داشته، که خوشبختانه بعد از جنگ هم این روابط میان 2 ملت مسلمان به صورت 2 جانبه وجود دارد.
رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران تصریح کرد: منطقه آزاد اروند می‌‎تواند منشاء تقویت بحث گردشگری سلامت باشد و باید برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و بسترها در این حوزه فکر کنیم.
وی افزود: باید متعهد باشیم که به مردم خودمان و مردمان نیازمند کشور همسایه در حوزه سلامت کمک کنیم و به همین خاطر در حال صحبت کردن با مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان و منطقه آزاد اروند در این خصوص هستیم.
رئیس کمیسیون سلامت اتاق ایران و عراق عنوان کرد: امیدواریم که اتاق مشترک ایران و عراق سرمایه‌گذاری خوبی را در این حوزه داشته باشد تا هم در اروند و هم در بصره فعالیت مناسبی داشته باشیم.
وی به تاثیر گردشگری سلامت بر موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: 8 درصد اشتغال دنیا مربوط به گردشگری است و یک سوم آن نیز به گردشگری سلامت مرتبط می‌شود، پس با فعال شدن در این حوزه می‌توانیم در بحث اشتغالزایی حرکت خوبی داشته باشیم.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.