برگزاری نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام

به همت اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی پیام، نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد .

به گزارش فرینا، معاون منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در ا.ین نشست گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته، مسوولان پیام، تصمیم گرفته اند تا به صورت ماهانه و فصلی نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران برگزار تا با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت های قانونی موجود، شاهد گسترش بیش از پیش فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام باشیم.

در پیام فضای تعاملی حاکم است

محمدرضا واعظی پور به صحبت هایی که در این جلسه هم اندیشی، توسط سرمایه گذاران مطرح گردید، اشاره کرد و افزود: قرار نیست کارکنان پیام در فضای بروکراسی سرعت خدمت رسانی را کند سازند، بلکه یکی از اهداف ما تسریع در انجام خواسته های سرمایه گذاران می باشد، اگر بروکراسی خارج از پیام وجود دارد، بخشی ازساختار ادارای و خارج از چارچوب اختیارات پیام است.


انجمن را بازوی پیام تلقی می نماییم

واعظی پور به شکل گیری سندیکای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و افزود: ما توقع داریم تا این انجمن به عنوان بازوی کمکی پیام خود را نشان دهند و پیشنهاد می کنم انجمن برای اینکه بتواند در روند کارها و پیگیری ها، سرعت داشته باشد می تواند از یک فردی که نسبت به امور اجرایی و حقوقی، ظرفیت های قانونی، قوانین منطقه و گمرکی اشراف دارد، جهت حل مشکلات کمک بگیرد. ما نیز از حضور انجمن در جلسات استقبال می کنیم و انجمن می تواند زبان گویای سرمایه گذاران محترم پیام به صورت یکپارچه باشد.

مشکلات را دسته بندی کنید

وی گفت: در این جلسه هم اندیشی مشکلات و معضلات از ابعاد مختلف توسط سرمایه گذاران محترم مطرح گردید که پیشنهاد می کنم در بخش گمرک، در بخش منطقه ویژه اقتصادی پیام، و مسایل مرتبط با دبیرخانه شورای مناطق مشکلات به طور شفاف، دسته بندی، مطرح و انعکاس نمایند تا مسوولان در هر بخش به طور ویژه بتوانند پیگیر مسائل و مشکلات شوند.

معاون منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، حضور معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی جدید شرکت خدمات هوایی ومنطقه ویژه اقتصادی پیام را یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران در منطقه دانست و افزود: آقای دکتر احمدی در حوزه پشتیبانی و همچنین مشلات حوزه تولید دارای تجربه ارزشمندی بوده و حضور وی در پیام می تواند گره گشای مشکلات سرمایه گذاران باشد اگر احیانا در این بخش نیز مشکلاتی برای سرمایه گذاران وجود دارد مطرح تا با بررسی که بر روی آن می شود برطرف گردد.

 واعظی پور در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری هایی که برای تحقق پروازهای مسافری در پیام در حال انجام است اشاره کرد و گفت: اگر پروازهای مسافری در پیام شروع شود بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در این جلسه مطرح گردید خود به خود برطرف می گردد.

کارشناس با مدیر باید تفاوت هایی داشته باشد

 وی در ادامه به تصمیماتی که یک مدیر برای تسریع در کارها می گیرد اشاره کرد و افزود: وقتی به عنوان مدیر قرار است تصمیمی بگیرم، باید این اقدام منصفانه و معقولانه باشد که وقتی آن سوی میز قرار می گیرم و یا از بنده دلایل تصمیم گیری پرسیده می شود بتوانم توجیه برای اقدام خود داشته باشم، اگر توانستم خود را توجیه کنم آن تصمیم را اجرایی می کنم در غیر این صورت انجام نمی دهم . یک مدیر را در تشخیص هایی که می دهد و حق امضایی که دارد می توان شناسایی نمود در غیر این صورت همه ما کارشناس هستیم.

بخشی از مسائل مطرح شده ملی است

در ادامه این نشست معاون مدیر کل گمرک استان البرز نیز گفت: بخشی از مشکلاتی که در صحبت های سرمایه گذاران محترم از قبیل ثبت سفارش ، مشکلات بانکی و … جزو سیاست های ملی محسوب می شود و چون بخشی از آن در حیطه گمرک قرار می گیرد به عنوان معضلات گمرکی تلقی می گردد با این حال آنچه که از محتوای این جلسه استبناط شد به اطلاع مسوولان سازمان گمرک کشوری انعکاس داده می شود .

علی اصغر بناساز افزود: بنده نیز در بخشی از صحبت هایی که شما بیان کردید با شما همدرد می باشم و امیدوارم به زودی مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد برطرف گردد.

پیش از سخنان مهندس واعظی پور معاون منطقه ویژه پیام و بناساز معاون مدیر کل گمرک استان البرز تعدای از سرمایه گذارن به بیان مشکلات خود پرداختند .

ثبت سفارش، اتخاذ تصمیمات کلی توسط سیاست گذاران، مسائل و قوانین دست و پا گیر گمرکی، روند کند بروکراسی، وجود تناقض در قوانین، عدم استفاده از درصد مجاز ورود به منطقه و پرداخت در زمان اظهار که جزو مسائل گمرکی است از جمله مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح گردید.

همچنین سرمایه گذارن و فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه، به تغییر و تحولاتی که از زمان مدیریت جدید در پیام به وقوع پیوسته اشاره نمودند و از این تغییرات ابراز رضایت نمودند .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.