بازدید هیات اقتصادی و تجاری عراق از منطقه ویژه سلفچگان

عبدالحسین جبار،رییس اتاق بازرگانی استان دیوانیه،حافظ مطشرمسیر العبودی مشاور استاندار دیوانیه، حسن صلاح نایب رییس اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و هیات های همراه ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با مدیرعامل و سایر مسئولین این منطقه گفتگو کردند.

به گزارش فرینا، در این دیدار هیات اقتصادی عراق خواستار تاسیس یک دفتر مشترک  و امضای تفاهم نامه ای شدند تا ضمن معرفی تولیدکنندگان استان به آنها به نوعی تضمین کننده محصولاتی باشندکه به آن کشور صادر می شود.

هیات تجاری اقتصادی عراق ضمن ابراز خشنودی از آشنایی با چنین منطقه ویژه اقتصادی مهمی در قلب ایران، این منطقه را مکانی مناسب برای تهیه محصولات غذایی و صنایع چوبی از کشورهای اطراف و صادرات به عراق دانستند و از علاقه مندی تجار عراقی برای سرمایه گذاری در این منطقه خبر دادند.

این بازدید به کوشش حمید مکارم سرکنسول ایران در نجف اشرف و به دعوت کنسرسیوم نمایشگاه های بین المللی استان قم صورت گرفت و هدف از این بازدید معرفی مستقیم تولید کنندگان استان قم به تجار عراقی  و حذف واسطه هایی عنوان شدکه گاها برای صادرات محصولات تولیدکنندگان استان به کشور عراق باعث افت کیفیت کالا و افزایش قیمت و در نهایت توقف صادرات می شدند.

در این دیدار سید مهدی طباطبایی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن خیر مقدم به میهمانان  و تشریح موقعیت و مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور تجار کشور عراق در این منطقه ویژه باشند.

در ادامه جلسه نیز با حضور معاونین سرمایه گذاری و گمرکی منطقه ویژه به سوالات حاضران پاسخ داده شد و روند سرمایه گذاری در منطقه نیز توضیح داده شد.

هیات تجاری اقتصادی عراق نیز از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه بازدید کردند که منجر به مذاکراتی در خصوص دریافت نمایندگی هایی از واحدهایی که بازدید نمودند گردید و مقرر شد تا محصولاتشان را به عراق نیز صادر کنند.

مسئولین کنسرسیوم نمایشگاه های بین المللی استان قم نیز خبر از تاسیس دفاتری در شهر نجف اشرف، استان دیوانیه، بابل و اقلیم کردستان عراق دادند و هدایت سرمایه گذاران عراقی مشتاق در این استان ها را  از اهداف تاسیس این دفاتر عنوان کردند.


 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.