تحول در بهسازی راه‌های روستایی منطقه آزاد ماکو

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 66 کیلومتر راه روستایی بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو بهسازی و آسفالت می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: حرکت تازه‌ای در حوزه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان به شکل دسته‌بندی پروژه‌های مشخص برای هر شهرستان در راستای صرفه‌جویی در زمان و منابع و نیز تسریع در تکمیل طرح‌های اجرایی آغاز شده است.
ابراهیم مبارک قدم ادامه داد: بهسازی و آسفالت راه روستایی آداغ- قره‌تپه به طول 45 کیلومتر و محور روستایی سه‌راهی شور کلاه- شودلو به طول 21 کیلومتر به شکل یک بسته کاری در سال جاری برای شهرستان ماکو تعریف شده است.
وی یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه با مدیرعامل منطقه آزاد زیرسازی این راه‌های روستایی بر عهده سازمان منطقه آزاد ماکو و آسفالت آن بر عهده این اداره کل است.
مبارک‌قدم به روند اجرای پروژه‌های راه‌سازی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و توضیح داد: پروژه تعریض و بهسازی محور پلدشت– مرگنلر به طول 23 کیلومتر یکی از مهمترین تفاهم‌نامه‌های مشترک بوده که زیرسازی این پروژه بر عهده سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آسفالت این محور را عهده‌دار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه امسال مسئولیت تهیه و توزیع قیر رایگان برای تمامی پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در استان بر عهده این اداره کل است، تصریح کرد: آسفالت محور پلدشت- مرگنلر با توجه به اعتبار سال 97 انجام خواهد شد.
این مقام مسئول بر لزوم اعلام پروژه‌های آماده آسفالت تا پایان سه‌ماهه اول امسال تأکید کرد و گفت: بر اساس جلسات مشترک، قیر رایگان برای بخش‌های آماده آسفالت پروژه‌های بزرگراه ماکو به سمت منطقه آزاد به طول 54 کیلومتر، کمربندی ماکو به بازرگان به طول 32 کیلومتر، 9 کیلومتر از بزرگراه لجستیک منطقه آزاد و دو ونیم کیلومتر از محور ساری سو درخواست می‌شود.
وی بابیان اینکه اولویت‌بندی پروژه‌های راه‌سازی و تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در رأس برنامه‌های اجرایی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرارگرفته، ادامه داد: سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استان برای ایمن‌سازی تقاطع غیر هم‌سطح کشمش تپه تخصیص یافته است.
تهیه و تکمیل مدارک طرح جامع شهر ماکو و ارسال آن به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران جهت تصویب نهایی از دیگر مواد مطروحه در جلسه بود.
نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به‌منظور بررسی روند اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقده مابین طرفین تشکیل شد. همچنین فرماندار شهرستان ماکو، شوط مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند. 

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.