ایجاد شهرک شیلاتی با ظرفیت تولید 10 هزار تن در قشم

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد شهرک شیلاتی با ظرفیت تولید 10 هزار تن و اختصاص بیش از 100 هکتار زمین به سرمایه گذاران با هدف افزایش ذخایر شیلاتی، به حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی کمک شایانی می کند.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس باید در کشور تولید شود، افزود: سهم استان هرمزگان در این فرآیند تولید حدود 120 هزار تن است که 84 هزار تن آن سهم جزیره قشم است.
وی با اشاره به برنامه های در دست انجام برای توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس در سال 97، افزود: سازمان منطقه آزاد قشم در تلاش است تا با ایجاد شهرک شیلاتی با ظرفیت تولید 10 هزار تن و اختصاص بیش از 100 هکتار زمین به سرمایه گذاران با هدف افزایش ذخایر شیلاتی، به مساله تولید داخلی و کالای ایرانی در کنار اشتغالزایی و تحقق سهم جزیره در تولید ماهی کمک کند.
به گفته مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم، اجرای این طرح شرایط اشتغال مستقیم برای یک هزار و 700 نفر را فراهم می کند.
عبدالهی با اشاره به جانمایی 80 هکتار زمین برای توسعه  فعالیت های شیلاتی در جزیره قشم، ادامه داد: این میزان زمین به ترتیب در روستای ریگو به مساحت 13 هکتار، روستای مسن 21 هکتار و در روستای سلخ زمینی به وسعت 41 هکتار به عنوان اراضی پشتیبانی در بخش فعالیت های شیلاتی مشخص شده که در سال جاری به سرمایه گذاران واگذار می شود.
وی از برنامه زنجیره کامل پرورش ماهی در قفس به عنوان سیاست اصلی فعالیت های شیلاتی در قشم نام برد و با اشاره به پیش بینی تولید 3 میلیون قطعه لارو ماهی با سرمایه گذاری یک شرکت فرانسوی-ایرانی در این جزیره، افزود: سال گذشته برای اولین بار در قشم بیش از دو میلیون و 260 هزار قطعه بچه ماهی در این منطقه تولید شده است.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان خلیج فارس، اجرای برنامه توسعه محصولات دریاپایه در این جزیره را از سیاست های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تقویت بخش شیلاتی برشمرد.
وی افزود: در این راستا مجوز پرورش ماهی در قفس به میزان 40 هزار تن صادر شده است.
به گفته عبدالهی، هم اینک 17 قفس تولید ماهی با ظرفیت نزدیک به یک هزار تن برداشت در آب های جزیره قشم نصب شده و پیش بینی می شود امسال هم  12 قفس جدید به این ظرفیت افزوده شود.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: امسال همچنین از دو مزرعه پرورش ماهی در قفس فعال در جزیره برای اولین بار بیش از 140 تن ماهی سی باس و هامور برداشت شده است.
پرورش ماهی در قفس سامانه ای است كه ماهی، محصور در یك قفس در منابع آبی پرورش داده می شود. در این روش ماهی درون یك قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.