آمادگی بندر بوشهر برای تبدیل شدن به دروازه کریدور شمال – جنوب

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرایی شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.    

به گزارش فرینا، نورالله اسعدی در سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر که با موضوع بررسی مشکلات فعالان اقتصای این استان در حوزه امور بندری برگزار شد، افزود: هفته گذشته عملیات اجرایی زیر ساخت های تاسیسات زیر بنایی مجتمع بندری نگین آغاز شد و راهکارهای لازم برای تسریع اجرای طرح های اسکله سازی در این مجتمع با همکاری بنیاد مستضعفان ارائه شد.

اسعدی با بیان اینکه اسکله ۳۰۰ متری مجتمع بندری نگین با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است، گفت: این اسکله دارای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی است که با تکمیل طرح لایروبی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: لایروبی اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرایی شده که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا ۴ ماه آینده به اتمام می رسد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کانال اصلی بندر بوشهر به علت وجود رسوبات، کم عمق شده است. با لایروبی عمق آن از ۷متر به ۱۱ متر افزایش خواهد یافت. پروژه اصلی، لایروبی بیرونی کانال است. برای این طرح ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. با تحقق این مهم امکان پهلو گیری شناورهای ۳۰ هزار تنی فراهم می شود.

اسعدی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده ۷ میلیون تن متر مکعب رسوب از کانال بندر بوشهر خارج می شود که این مهم تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص لایروبی بندر گناوه گفت: در راستای افزایش عمق کانال دسترسی بندر گناوه، عملیات لایروبی به طول یکهزار و۲۵۰ مترو عرض ۱۴۰ مترصورت گرفته است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به ساخت اسکله جدید در بندر دیر، افزود: براساس طراحی انجام شده اسکله تجاری در بندر دیر به طول ۲۰۰ متر احداث می شود که برای تحقق این موضوع مطالعات آن انجام و طرح آن برای اجر به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده است.

اسعدی در خصوص لایروبی حوضچه بندر دیر نیز گفت: لایروبی حوضچه بندر دیر مراحل آخر خود را سپری می کند و روبه اتمام می باشد.

استاندار بوشهر نیز گفت: باید از همه ظرفیت‌‌ها برای حل مشکلات بنادر بوشهر استفاده کرد تا شاهد رونق بیش از پیش این بنادر باشیم.

عبدالکریم گراوند با اشاره به لایروبی اسکله مجتمع بندری نگین افزود: با لایروبی این اسکله امکان پهلوگیری کشتی های تجاری با ظرفیت ۳۰ هزارتن در فاز اول فراهم می شود. پس از تکمیل عملیات لایروبی در فاز بعد امکان پذیرش و پهلوگیری کشتی های تجاری با ظرفیت ۵۰ هزار تن  در بندر بوشهر فراهم خواهد شد.

گراوند با اشاره به آغاز توسعه زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین گفت: تکمیل زیربناهای این مجتمع بندری نقشی مهم در رونق اقتصادی و توسعه تجارت دریایی استان دارد. بهره‌برداری از اسکله مجتمع بندری نگین و لایروبی آن تا پایان امسال پیش بینی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.