منطقه آزاد اروند با خط آهن به بنادر امام و شادگان وصل می شود

مدیرکل راه آهن جنوب از طرح اتصال منطقه آزاد اروند به بنادر امام و شادگان خبر داد.

به گزارش فرینا، عبدالکریم درویش زاده با بیان اینکه احداث این خط آهن مطرح و مورد موافقت نهایی وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، افزود: احداث این خط آهن در نوار ساحلی خوزستان ، یک تحول زیرساختی در منطقه محسوب می شود.

درویش زاده گفت: دراین ارتباط توافقی با منطقه آزاد اروند صورت گرفت که این منطقه از از طریق راه آهن خرمشهر به بندر امام و شادگان متصل شود.

وی از تحویل زمین قطعه اول این طرح به پیمانکارخبر داد و ابرازامیدواری کرد عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک به صورت رسمی با حضور مقامات ارشد کشور آغازشود.

مدیرکل راه آهن جنوب افزود: این خط آهن از خرمشهربه شلمچه متصل و از آنجا به بندر بصره وصل خواهد شد.

درویش زاده در خصوص اتصال راه آهن شلمچه به بندر بصره گفت: ساخت و اتصال خط آهن از شلمچه به بصره ‌بین دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران مورد موافقت قرار گرفته است.

وی افزود: طرف عراقی تاکنون طرح احداث خط آهن شلمچه تا بندر بصره را اجرا نکرده و تاکنون از انجام تعهدات خود سر باز زده است.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: تاکنون نشست هایی برای پیگیری خط آهن شلمچه - بصره آغاز شده که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

درویش زاده با بیان اینکه احداث این خط آهن می تواند برای عراقی ها بسیار پرسود و راهگشا باشد، افزود: اتصال خط آهن ایران به عراق و کشورهای شرق مدیترانه در پایداری صلح و امنیت خاورمیانه بسیار تاثیرگذارباشد.

مدیرکل راه آهن جنوب جابجایی مسافر و ترانزیت کالا بین کشورهای شرق مدیترانه از مهمترین آثار اقتصادی اتصال خط آهن ایران به عراق بیان کرد.

شایان ذکر است خط آهن خرمشهر ـ شلمچه در سال 1387 به طول 16کیلومتر به بهره برداری رسید ولی برنامه اتصال خط آهن شلمچه به بصره به طول 30کیلومتربا تعلل طرف عراقی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

برچسب ها : اروند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.