برگزاری نشست پیگیری پروژه های اقتصادی و عمرانی منطقه ویژه اسلام آبادغرب

استاندار کرمانشاه در نشست پیگیری پروژه های اقتصادی و عمرانی شهرستان اسلام آبادغرب اجرای پتروشیمی اسلام آباد را مطالبه اصلی مردم این شهرستان دانست.


به گزارش فرینا، هوشنگ بازوند در این نشست به موضوع منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب اشاره کرد و گفت: در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها برای منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب از محل اعتبارات استانی کمک می شود‌.

بازوند به پتروشیمی اسلام آباد غرب نیز اشاره کرد و افزود: پتروشیمی اسلام آبادغرب به دلایل مختلف از جمله ضعف سهامداران پیشرفت خاصی نداشته و اگر وضعیت به همین روال پیش برود کار به جایی نمی رسد.

وی گفت: این پروژه نیازمند مشارکت سهامداران و سرمایه گذاران توانمندی است که با تزریق منابع مالی مورد نیاز به مجموعه، بسترهای اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: تداوم حضور سهامداران و سرمایه گذارانی که توان تزریق منابع مالی مورد نیاز به پروژه را ندارند، توجیه منطقی ندارد.

بازوند گفت: گرفتن فاینانس خارجی برای اجرای پروژه پتروشیمی اسلام آباد با توجه به حجم اعتبار مورد نیاز و غرض ورزیهای آمریکا، دشوار است.

وی با بیان اینکه یک مجموعه پروژه در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی و کشاورزی به منظور توسعه و ایجاد اشتغال در شهرستان اسلام آبادغرب تعریف شده افزود: موانع و مشکلاتی بر سر راه اجرایی شدن برخی از این پروژه ها وجود دارد که روند اجرایی آنها را کند کرده است.

استاندار کرمانشاه توسعه حوزه صنعت را نیازمند تامین آب پایدار دانست و گفت: به همین منظور طرح انتقال آب از سد آزادی به اسلام آبادغرب را در دست اجرا داریم و سرمایه گذار این پروژه انتخاب شده و طرح به زودی عملیاتی می شود.

بازوند گفت: فراهم شدن زیرساخت ها به جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان استان کمک می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.