توضيحات مديركل بنادر هرمزگان در خصوص محموله موسوم به گازوييل قاچاق

در پي انتشار خبري مبني بر "كشف سه ميليون ليتر سوخت قاچاق در مخازن اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان"، مديركل بنادر اين استان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی به ارايه توضيحاتي در راستاي شفاف سازي جزييات اين خبر پرداخت.


به گزارش فرینا، اله مراد عفيفي پور طي مصاحبه اي با خبرگزاري صداوسيماي مركز خليج فارس در اين رابطه گفت: محموله مورد اشاره پس از انجام تشريفات قانوني با اجازه گمرك وارد منطقه وي‍ژه اقتصادي بندر شهيد رجايي شده و در مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي متعلق به بخش خصوصي مستقر در بندر خليج فارس ذخيره شده بود.

عفیفی پور با شفاف سازي بيشتر اين موضوع افزود: اين خبر كه با عنوان كشف سه ميليون ليتر گازوييل قاچاق در رسانه ها مطرح شده، به محموله اي مربوط مي شود كه تحت عنوان روغن سنگين اواخر ارديبهشت ماه سال جاري به مخازن نگهداري متعلق به شركت هاي بخش خصوصي با رعايت تشريفات قانوني تحويل داده شده و مورد ظن نيروي انتظامي قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس بررسي هاي واصله، بخش عمده اي از اين محموله در همان روزهاي نخست، رفع توقيف شده و توسط صاحب كالا با انجام تشريفات قانوني مربوطه، به كشتي بارگيري و صادر شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به تعاملات و همكاري هاي يگان حفاظت بندر شهيد رجايي با نيروي انتظامي افزود: مقدار باقي مانده اين محموله نيز هم اكنون توسط مراجع ذيصلاح در حال بررسي است.

عفیفی پور گفت: تمامي پايانه ها و مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي مستقر در بندر شهيد رجايي، داراي مالكيت غيردولتي و متعلق به بخش خصوصي است و سرمايه گذاران متعهد به اجراي دقيق الزامات قانوني منطقه ويژه و رعايت ضوابط گمرك و دستوالعمل هاي ابلاغي از سوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز هستند.

مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان در پايان افزود: اين اداره كل مبارزه با هر گونه قاچاق كالا در محدوده بنادر تحت حاكميت را ارجح امور خود دانسته و همواره تلاش داشته با همكاري مراجع مربوطه در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز اقدامات جدي و موثري را به انجام رساند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.