بازدید رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع بابیان اینکه پیش بینی لازم برای ماندن شرکت‌های خودروساز خارجی در ایران شده است، گفت: مشکلی در ارائه خدمات این شرکت ها وجود ندارد.

به گزارش فرینا، منصور معظمی در حاشیه سفر خود به گرمسار و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه در تحولات اخیر و خروج آمریکا از برجام برخی شرکت‌های خارجی اقدام به تعلیق فعالیت‌ خود در ایران کردند، افزود: قراردادها طبق روال در حال انجام است و شرکت‌های خارجی برای عمل به تعهدات و ادامه فعالیت خود در ایران از انگیزه کافی برخوردار هستند.وی افزود: علیرغم آنکه هنوز خودروسازان ایرانی واکنشی نسبت به تعلیق فعالیت شرکت‌های خارجی نشان ندادند اما باید گفت در این قراردادها پیش‌بینی لازم برای این شرایط کاملا لحاظ شده است.

معظمی بابیان اینکه هیچ گونه مشکلی در ارئه خدمات شامل تامین قطعات لوازم یدکی در خودروهای تولید داخل مشترک با شرکت‌های اروپایی وجود ندارد، گفت: خودروهای پیش‌فروش شده به موقع به دست مشتریان خواهد رسید.

وی بابیان اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع از طرح‌های اشتغال‌زایی حمایت می‌کند، افزود: برخی در شرایط تحریم پس از خروج آمریکا از برجام شرایط اقتصادی کشور را غلوآمیز برای مردم تصویرسازی می‌کنند که این امر مانع توسعه خواهد شد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور ضمن بیان اینکه توجه به شعار سال باید مبنای کار برنامه‌ریزان بر حمایت از تولیدکنندگان داخل باشد، گفت: در سازمان نوسازی نیز استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل در دستور کار قرار دارد.

معظمی از راه‌اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار خبر داد و افزود: در این منطقه پس از گذشت 20 ماه از کلنگ زنی 11 قرارداد سرمایه‌گذاری منعقدشده است که با رفع موانع و تقویت زیرساخت‌ها می‌توان صنایع اشتغال‌زا را در این منطقه راه‌اندازی کرد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور بابیان اینکه گرمسار به دلیل نزدیکی به پایتخت از شرایط مطلوبی در حوزه سرمایه‌گذاری برخوردار است، گفت: با توسعه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اشتغال‌زایی در گرمسار رونق خواهد گرفت اما برای تحقق این هدف باید همچنان به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.