برگزاری جشنواره ای از ورزش های ساحلی در انزلی

جشنواره ای از ورزش های ساحلی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، مسابقات والیبال، هندبال و فوتوالی ساحلی در مجموعه ورزش های ساحلی مرحوم قایقران منطقه آزاد انزلی و همچنین مسابقات کارتینگ برگزار شد و اولین مدرسه فوتبال تخصصی این منطقه نیز آغاز به کار کرد.
نخستین رشته ورزشی فوتوالی بود (رشته ورزشی آمیخته از چند ورزش والیبال، فوتبال و سپک تاکرا که قوانین آن شبیه والیبال است اما ورزشکار باید با پا توپ را وارد زمین حریف نماید) که با حضور 8 تیم از علاقمندان این رشته از استان گیلان در روزهای 19 و 20 خرداد ماه برگزار شد و مسابقه رده بندی و فینال آن نیز در پایان هفته جاری برگزار می شود.
نکته جالب توجه این بازیها حضور فوتبالیست های مطرح گیلانی عضو تیم های ملوان، سپید رود و داماش، در تیم های حاضر در مسابقات بود که به رقابت های فوتوالی منطقه آزاد انزلی هیجان مضاعفی بخشیده بود.
دومین مسابقات برگزار شده، هندبال ساحلی بود که در روزهای 21 و 22 خرداد ماه مابین 6 تیم از استان گیلان برگزار شد و قهرمانی بازیها به تیم هیأت هندبال رشت رسید و تیم های قوی سپید انزلی و هیأت هندبال انزلی رده های دوم و سوم را از آن خود کردند.
سومین مسابقه ورزشی که در برنامه های جشنواره ورزشی رمضانی منطقه آزاد انزلی وجود داشت، والیبال ساحلی بود که با حضور 12 تیم از باشگاه های استان در مجموعه ورزش های ساحلی مرحوم قایقران برگزار و مسابقات رده بندی و فینال آن نیز همچون فوتوالی در پایان این هفته برپا می شود.
در نهایت اولین مدرسه فوتبال تخصصی منطقه آزاد انزلی نیز همزمان با عید سعید فطر با انجام مسابقه فوتبال دوستانه منتخب پیشکسوتان ملوان و منتخبی از فوتبالیست های این منطقه به صورت رسمی شروع به کار کرد. استعداد یابی از میان علاقمندان به این رشته ورزشی از میان نونهالان و نوجوانان روستاهای منطقه از مهمترین دلایل شروع به فعالیت این مدرسه فوتبال می باشد.
گفتنی است علاوه بر مسابقات جام رمضان در سطح محلات منطقه، مسابقات کارتینگ نیز در این ایام مبارک در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
بنابراین گزارش سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای طرح های حمایتی و زیرساختی خود اقدامات متنوعی را در حوزه برگزاری مسابقات ورزش حرفه ای، توسعه ورزش همگانی و ایجاد زیرساخت های ورزشی طی چهار سال گذشته در دستور کار قرار داده که افزایش شاخص سلامت عمومی و ورزش حرفه ای ساکنین و فعالین اقتصادی منطقه، استعداد یابی و توسعه ورزش حرفه ای، گسترش و تعمیق روحیه پهلوانی و اخلاق ورزشی در رفتارهای عمومی جامعه و حمایت از ورزش های ساحلی و دریایی؛ از مهمترین دلایل اجرای طرح های فوق عنوان شده است. 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.