ارس5/ لزوم توجه به کرامات انسانی در توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور 

امام جمعه منطقه آزاد ارس گفت: توسعه برند گردشگری در مناطق آزاد کشور باید بر اساس کرامات انسانی هر منطقه باشد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری در اولین روز از نشست سه روزه "شانزدهمین گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور" که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، افزود: محوریت گردشگری اسلامی بر اساس شاخص های کرامت انسانی است و ما باید به جای شاخصه های غربی از شاخصه های اسلامی برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سنجری گفت: گردشگری به معنی انتقال فرهنگ است و باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ واقعی خود به گردشگران استفاده کنیم.
وی افزود: امروزه کم زحمت ترین و آسان ترین روش اشتغال زایی و درآمدزایی گردشگری است و نمی توان از صنعت گردشگری به سادگی گذشت.
امام جمعه منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس آمار از هر 11 شاغل در جهان، یک نفر در حوزه های مرتبط با گردشگری فعالیت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سنجری افزود: در بسیاری از کشورها فضا به طوری ایجاد شده است که به خودی خود، خواسته های آن دولت به مردم منتقل می شود. بر همین اساس باید به سمت شهرسازی مهدوی حرکت کنیم تا مردم و گردشگران با حضور در این فضا، به خودی خود با مفاهیم معنوی مورد توجه ما آشنا شوند.

وی در پایان گفت: نگاه ما در عرف متعارف دینداری باید تغییر کند و این تغییر نگاه در سایر حوزه ها نیز می تواند باعث نوآوری و توسعه شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.