ارس 10 / میراث فرهنگی مناطق آزاد بهترین فضا را برای تولید فیلم سینمایی فراهم می کند

تهیه کننده سینما و استاد دانشگاه، در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: میراث فرهنگی موجود در مناطق آزاد می توانند بهترین فضاها و موضوعات را برای ساخت فیلمهای سینمایی فراهم کند.

به گزارش فرینا، مجید شیخ انصاری در کارگاه تخصصی «صنعت سینما» گفت: مناطق آزاد ایران دارای جاذبه های بیشمار تاریخی و فرهنگی است که معمولا به این موارد پرداخت نشده است. 
وی افزود: این موضوع در منطقه آزاد ارس به دلیل وجود آثار تاریخی ثبت جهانی شده همانند کلیساها بیشتر به چشم می خورد.
شیخ انصاری تصریح کرد: مناطق آزاد می توانند بسته های تشویقی برای کمک به برنامه های فرهنگی از جمله سینما تعریف کنند. 
وی با اشاره به فعالیت های مشابه صورت گرفته در جهان، خاطرنشان کرد: استفاده از تجربه کشورهای مختلف در زمینه صنعت سینما می تواند به مناطق آزاد کمک کند که از سینما برای رسیدن به اهداف و سودآوری اقتصادی استفاده کنند. 
این استاد دانشگاه ضمن اشاره به مزایای مناطق آزاد در زمینه ساخت فیلم های سینمایی، گفت: سرعت بالای تصمیم گیری در مناطق آزاد و تفاوت های آن با سرزمین مادر یکی از مزایای اصلی است و پشتوانه های مالی که به کمک بسته های تشویقی ارائه می شود، می توانند تهیه کننده های سینما را به سمت مناطق آزاد بکشاند. 
شیخ انصاری در پایان گفت: این تفکر که مناطق آزاد فقط تامین کننده هزینه ساخت فیلم ها باشند، درست نیست و باید تفکری در این زمینه حاکم باشد که فیلمسازان بدانند، شرایط در منطقه آزاد برای ساخت فیلم های بهتر مهیاست. 
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.