آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه لجستیک در منطقه ویژه بندر شهیدرجایی

سفیر کشور اتریش در ایران که برای آشنایی و شناسایی ظرفیت های اقتصادی با هدف گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک بین دو کشور به هرمزگان سفر کرده بود در حاشیه بازدید از بزرگترین بندر تجاری کشور بر لزوم تعمیم همکاری هاي في مابين پیرامون مباحث ریل لجستیک تاکید کرد.

به گزارش فرینا، اشتفان شولتس در بدو ورود به پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور مورد استقبال مقامات ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گرفت و در بازدیدي دو ساعته از بخش های مختلف بندر شهید رجایی دیدن کرد.
سفیر اتریش در ایران هدف از سفر یک روزه خود به هرمزگان را آشنایی و شناسایی هرچه بیشتر با حوزه های اقتصادی این استان مهم و استراتژیک برشمرد و گفت: در نظر داریم با احصاء زمینه های مشترک همکاری، فرصت بحث و تبادل نظر طرفین در حوزهای دریایی و بندری، مدیریت آب و اهمیت منابع، کشاورزی ارگانیک، توسعه گردشگری و مباحث لجستیک ریلی فراهم آید.
اشتفان شولتس با اشاره به گام بلند سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه ریل پایه در بنادر ایران افزود: کشور اتریش در بحث ریل و لجستیک ریلی صاحب تجربه و فناوری های نوینی است و این آمادگی وجود دارد که با معرفی شرکتهای و موسسات توانمند به سازمان بنادر و دریانوردی ایران مباحث دانشگاهی و آموزشی را گسترش دهیم.
شولتس با اشاره به جایگاه مهم وسوق الجيشی ایران در حوزه دریایی و بندری گفت: برآنیم تا با آشنایی و شناسایی دقیق مزیت های همکاری در سفر پیش رو هیات بلند پایه ایرانی به اتریش زمینه انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک تهران ـ وین فراهم گردد.
سفیر اتریش در ایران در بازدید دو ساعته خود از مجتمع بندری شهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه دیدن کرد و بر لزوم انتقال تجربيات دو كشور در حوزه هاي مختلف با محور قرار دادن دوره هاي آموزشي كوتاه مدت و بلند مدت تاكيد داشت.
یادآور می شود، بندر شهید رجایی با برخورداری از پایانه های متعدد کانتینری، کالاهای متفرقه و عمومی همچنین بندر نفتی خلیج فارس و ظرفیت تخلیه و بارگیری 100 میلیون تن کالا، بیش از 55 درصد صادارات و واردات و 70 درصد ترانزیت کشور را پشتیبانی می کند این حجم مبادلات باعث شده تا گروه های متعدد دیپلماتیک، تجار و سرمایه گذاران از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی به طور مستمر و با هدف بررسی و پایش زمینه های همکاری از این بندر دیدن کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.