صدورمجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی کاشان

نماينده مردم شهرستان های كاشان و آران و بيدگل در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی کاشان ازسوی سازمان محیط زیست کشور خبرداد.

به گزارش فرینا، سید جواد ساداتی نژاد، با تاکید بر تلاش ها و پیگیری ها برای ایجاد این منطقه از مدت ها قبل و در دوره های مختلف نمایندگی کاشان گفت: تقریبا طی دو سال اخیر تمام گام های آن غیر از یک اقدام طی شده بود که درگیر بحث استعلامات آن بود.
ساداتی نژاد، استعلام زیست محیطی را از مهم ترین استعلامات این منطقه دانست و افزود: این استعلام در استان اصفهان محیط زیست بدلیل مسائل بروکراسی اداری در کمیته ارزیابی متوقف شده بود که خوشبختانه با ورود سازمان محیط زیست کشور مجوز زیست محیطی منطقه صادرشد.
به گفته وی،در حال حاضر ایمیدرو بدنبال انتخاب پیمانکار است تا کارمربوط به فنس کشی 200 هکتار فاز اول منطقه ویژه اقتصادی کاشان انجام شود و بتواند گامی را برای حوزه اجرا بردارد.
عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی، افزود: امیدواریم این منطقه بتواند با استقرار صنایع بخشی از حوزه اشتغال در این منطقه با ظرفیت های فوق العاده ای که در حوزه مالیاتی و صادراتی دارد متحول کند.
ساداتی نژاد، با اشاره مزایای مناطق ویژه اقتصادی مثل منطقه آزاد عمل می کند گفت: معافیت مالیاتی و گمرکی برای صنایع مستقر در آن، استقرار صنایع پاک و همخوان با ظرفیت های بومی منطقه، انرژی خورشیدی و شرکت های دانش بنیان از جمله این مزایا و از ویژگی های مناطق ویژه اقتصادی است.
وی افزود: خیلی از صنایع بدلیل این شرایط ویژه منطقه ترجیح می دهند به این منطقه بیایند و اتفاقا چون کاشان در کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور واقع شده است یک منطقه مستعدی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی است.
نماينده مردم شهرستان های كاشان و آران و بيدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان برای کالایی که وارد کشور شود به جای اینکه به بندرعباس برود مستقیم به کاشان در وسط کشور برسد و جنس از اینجا صادر شود یا کالا بصورت مستقیم از اینجا صادر شود قابلیت فوق العاده برای اشتغال، رونق تجارت و شکوفایی اقتصادی شهرستان است.

احداث گمرک کاشان در مرحله تعیین مشاور و پیمانکار

ساداتی نژاد در خصوص گمرک کاشان نیز اختصاص زمین آن در شهرک صنعتی امیرکبیر را یادآورشد و گفت: طی جلساتی که با آقای کرباسیان داشتیم و دستوراتی که ایشان داد در آستانه واگذاری به مشاور بود و طراحی نیز تمام شده دنبال این بودند که مشاور و پیمانکار آنرا تعیین کنند.
وی، تخصیص اعتبار گمرک کاشان را نیز تاکیدکرد و افزود: ما درساخت گمرک مشکلی نداریم و کارهای آن خوب پیش رفته است.

احداث نمایشگاه بین المللی کاشان

نماينده مردم شهرستان های كاشان و آران و بيدگل در مجلس شورای اسلامی درباره احداث نمایشگاه دائمی کاشان نیز گفت: خوشبختانه مشکل زمین نمایشگاه با پیگیری هایی که در طول این دو سال با پیگیری های همه انجام شد حل شده است.
ساداتی نژاد افزود: این یک آرزوی 16 ساله است که کاشان با این غنای حوزه فرشی صاحب یک نمایشگاه دائمی شود.
وی برگزاری دو نمایشگاه سالانه فرش در تهران را که همه شرکت کنندگان آن کاشانی هستند خاطرنشان کرد و گفت: امیدواریم به زودی با راه اندازی نمایشگاه دائمی نمایشگاه بین المللی فرش نیز در شهر فرش برگزارشود.

احداث بیمارستان تامین اجتماعی تا یک ماه آینده به هیات امنا می رود

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد احداث بیمارستان تامین اجتماعی کاشان نیز گفت: بر اساس آخرین گفتگوی تلفنی که با آقای دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم ازموافقت هیات مدیره سازمان بیمه تامین اجتماعی با احداث بیمارستان خبرداد که تا یک ماه آینده به هیات امنا می رود تا موافقت آنها را بگیرد.
ساداتی نژاد افزود: امید است که با موافقت هیات امنا وی بزودی کلنگ عملیات آغاز به ساخت آن را در کاشان به زمین بزند.


درخواست اعتبار برای خسارات سیل کاشان و آران و بیدگل

وی،خسارت وارده بیش از 300 میلیارد تومان به حوزه راه، کشاورزی و مسکونی مردم در سیل کاشان را نیز خاطرنشان کرد و گفت: انتظار اینست که سازمان مدیریت بحران اعتبار ویژه برای خسارت دیدگان سیل کاشان و آران و بیدگل قراربدهد.
ساداتی نژاد، کمک از جهاد کشاورزی را نیز برای کشاورزانی که خسارت دیدند خواستارشد و افزود: تمام این موارد در قالب نامه نگاری انجام شده است که امیدوارم رسیدگی جدی به آن صورت بگیرد.

طرح افزایش نمایندگان 40 حوزه انتخابیه کشور

نماينده مردم شهرستان های كاشان و آران و بيدگل در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص طرح افزایش نمایندگان 40 حوزه انتخابیه کشور از از 88 تا 88 از جمله نماینده جدا برای شهرستان آران و بیدگل گفت: این طرح در آستانه ورود به صحن مجلس به جهت بار مالی آن که دولت موافقت نکرد معلق مانده و رای نیاورده است اگر دولت موافقت نکند این طرح نافرجام خواهد ماند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.