گام به گام با تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی منطقه آزاد قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از آغاز بازدیدهای دوره ای حوزه صنایع دستی این معاونت بر اساس تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی بیان کرد: در این تقویم سالانه بازدید از تعاونی ها، کارگاه ها، آموزشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی جزیره قشم، هرمز و هنگام به صورت منظم هدف گذاری،  پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
وی افزود: بر اساس الگوبندی انجام شده در هفته اول تیرماه بازدید از فروشگاه های صنایع دستی روستاهای غرب جزیره پیش بینی شده و اولین ایستگاه روستای سهیلی بود که با حضور سمیه گرامی رییس و میترا رنجبر کارشناس مسوول صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت و در گام دوم نیز بازدید و بررسی سازو کار افتتاح و شروع به کار گارگاه،  نمایشگاه و فروشگاه دائمی روستای طبل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هدف از انجام بازدیدهای دوره ای را بررسی زمینه های فعالیتی و توانمندی تعاونی ها دانست و عنوان کرد: در بازدید از تعاونی، کارگاه و فروشگاه صنایع دستی روستای سهیلی، به سایر متقاضیان علاقمند تشکیل تعاونی نیز مشاوره داده شد تا بتوانند به صورت اصولی و منطقی در این حوزه فعالیت کنند.
به گفته جعفری، نظارت بر تولیدات کارگاه ها، نیاز سنجی آموزشی آموزشگاه ها، بررسی فرایند فروش و درجه بازارپسندی اجناس در فروشگاه های روستایی از دیگر اهداف این سلسله بازدیدها است.
وی ادامه داد: صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم با انجام بازدیدهای هفتگی می تواند به عنوان پل ارتباطی بین تعاونی های روستایی عمل کرده و به گسترش متوازن دانش و فرهنگ بومی در جزیره کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت گسترش صنایع دستی در جزیره گفت: توسعه صنایع دستی در جزیره به ایجاد اشتغال پایدار بین خانوارهای  روستایی کمک کرده، به تولید و رواج صنایع بومی پرداخته، دستیابی به تولید کالای ایرانی را محقق می سازد.
732 نفر درحوزه صنایع دستی جزیره قشم مشغول به کار هستند. واحد صنایع دستی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هر ساله با برگزاری دوره های مختلف آموزشی نقش عمده ای در اشتغالزایی برای روستاییان و معرفی صنایع بومی این منطقه به گردشگران داخلی و خارجی دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.