تخليه و بارگيري كانتينر در بندر شهيد رجايي از560 هزار TEU گذشت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخليه و بارگيري حجمی بالغ بر 567 هزار TEU كانتينر طي سه ماهه اخير در بندر شهيد رجايي خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال 97 تا آغاز تير ماه جاری، گفت: در این دوره زمانی 3 ماهه، در مجموع 567 هزار و 421 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر 20 فوت) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.
عفیفی پور افزود: از مجموع 418 هزار و 504 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از 103 هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .
وی گفت: طي سه ماهه گذشته، رقمي بالغ بر 56 هزار TEU كانتينر در بندر شهيدرجايي ترانشيپ شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بالغ بر 105 هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد 12.5 درصدی و 146 هزار TEU کانتینر وارداتی با كاهش 19.4 درصدي در اين بخش طی 3 ماهه نخست سال جاری، خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی افزود: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.