برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه ویژه سلفچگان

پانزدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، مدیران استانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با اشاره به موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان گفت: برخی از تولیدکنندگان تمامی هزینه‌های خود را صرف راه‌اندازی کارخانه‌ها کرده‌اند و منابع مالی در اختیار قرار ندارند، از جانب دیگر بانک‌ها نیز محدودیت‌هایی برای ارائه تسهیلات مالی دارند که لازم است این مشکل حل‌شده و موانع موجود از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود تا رونق اقتصادی ایجاد شود.

سید مهدی طباطبایی محدودیت‌های بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بانکی را محدودیت قانونی خواند و افزود: در سال 96 پنج میلیارد از جمع اعتبارات استان کسر و به اعتبارات راه‌آهن اضافه شد و عدم دریافت این مبلغ به دلیل کاستی‌های راه‌آهن است، چرا که این اعتبار تخصیص داده‌شده و از بودجه اعتبارات استانی کسر شده است.

در ادامه این نشست مدیرکل راه‌آهن استان قم اعتبارات اختصاص داده‌شده به بخش راه‌آهن مناطق سلفچگان و شکوهیه را موردتوجه قرار داد و گفت: در سال گذشته اعتباراتی برای منطقه سلفچگان در حوزه شبکه راه‌آهن تخصیص داده شد، برای حمل‌ونقل ریلی شهرک صنعتی شکوهیه نیز و مطابق قراردادی که در سال 96 منعقد شد، در حال حاضر مطالعات زیرساختی در حال انجام است و 48 میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

محسن اعتماد، افزود: رقم تکمیلی پروژه راه‌آهن سلفچگان 28 میلیارد بوده و پنج میلیارد تومانی که از منابع استانی تخصیص داده‌شده، قابل‌مقایسه با رقم کلی نبوده و از آن مبلغ بسیار کمتر است.

امیر هوشنگ طیبی نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، نیز در این نشست با انتقاد از قطعی برق در زمان‌های پیش‌بینی‌نشده، گفت: در بسیاری از موارد، علیرغم اعلام اداره برق مبنی بر اینکه برق در ساعت خاصی قطع می‌شود، شاهد بودیم که این‌گونه نبوده و این امر باعث می‌شود خسارات بسیاری به واحدهای تولیدی استان وارد گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز قطعی برق به‌صورت ناهماهنگ و پیش‌بینی‌نشده را مورد انتقاد قرار داد و افزود: قطعی برق سبب برهم خوردن نظام آبیاری کشاورزان شده است و هر روزه کشاورزان به ساختمان جهاد کشاورزی مراجعه کرده و نسبت به این نابسامانی اعتراض می‌کنند.

محمدرضا طلایی گفت: حوزه کشاورزی با حوزه صنعت متفاوت بوده و در صورت ایجاد خلل در انجام امور کشاورزی، خسارات بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها به بار می‌آید، مشکل قطعی برق توازن آب‌رسانی به کشاورزان را برهم زده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.