ارائه خدمات دندان پزشکی به دانش آموزان 5 روستای بخش شهاب قشم

مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم اجرای طرح معاینات ادواری دانش آموزان روستاهای قشم را یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی و تامین آینده سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان دانست.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری با اشاره به اجرای این طرح  در روستای لافت اظهار داشت:  طرح معاینات ادواری دانش آموزان روستاهای جزیره قشم سطح سلامت جسمانی و روانی آنان را بالا برده، میزان یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد.
ذاکری افزود: در طرح معاینات ادواری دانش آموزان روستای لافت، 460 دانش آموز توسط یک پزشک متخصص و هفت پزشک عمومی مورد معاینه و پایش قرار گرفتند.
به گفته مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم طرح معاینات ادواری ویژه دانش آموزان در سطح جزیره قشم با هدف شناسایی دانش آموزان بیمار و ارجاع به بخش های تخصصی از سال گذشته آغاز شده و در همه روستاها اجرا خواهد شد.
ذاکری ادامه داد: منظور از معاینات غربالگری، مراقبت های بهداشتی ـ درمانی دانش آموزان برای شناسایی برخی از بیماری ها و نقایصی مانند اختلالات رشد، مشکلات بینایی و شنوایی، بیماری های لثه و پوسیدگی دندان، گواتر و کم خونی، اختلالات رفتاری، انحراف ستون فقرات و اختلالات عملکرد دستگاه های بدن می باشد.
ذاکری افزود: این معاینات شامل معاینات بالینی (اندازه گیری قد، وزن و فشار خون) توسط پزشک عمومی و همچنین معاینات دندان پزشکی می باشد.
مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح معاینات دندان پزشکی و روانشناسی دانش آموزان در روستاهای دوربنی، گوری، ملکی و مرادی با مرکزیت طبل خبر داد و گفت: سه دندان پزشک و دو روانشناس با مشارکت دهیاران، آموزش و پرورش شهرستان قشم و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد طی دو روز (21 و 22 تیر ماه)، به   دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.
جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. مساحت این جزیره یک هزار و 500 کیلومترمربع و حدود 2.5 برابر دومین جزیره بزرگ خلیج‌ فارس یعنی بحرین است. از نقاط دیدنی می توان به جنگل‌های حرا، غار خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستاره‌ها، جزایرناز و غار نمکدان اشاره کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.