توسعه پایدار جزیره قشم با استانداردسازی گردشگری دریایی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از گردشگری دریایی به عنوان فرصتی ناب در جهت توسعه پایدارصنعت گردشگری در این منطقه نام برد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی در نشست تخصصی تعیین ضوابط و استانداردهای تفریحات ساحلی و دریایی اظهار داشت: استانداردسازی مدارس غواصی و مراکز تفریحات دریایی نیاز اساسی توسعه گردشگری است.
وی افزود: همگرایی دستگاه های دست اندرکار و استاندارسازی این مراکز با ایجاد اطمینان خاطر و امنیت در بین گردشگران می تواند به بهره برداری از پتانسیل های دریایی در زمینه گردشگری و تفریحات آبی کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با عنوان این مطلب که صنعت گردشگری در دنیای امروز چهارمین رکن اقتصادی دنیاست گفت: گردشگری دریایی که بیشتر در آب‌های عمیق و دور از خشکی انجام می‌شود به تجهیزات و امکانات استاندار نیاز دارد تا بتواند جذابیت بیشتری برای علاقمندان ایجاد نماید.
در نشست تخصصی تعیین ضوابط و استانداردهای تفریحات ساحلی و دریایی، نرخ گذاری، تعیین حریم ها، درجه بندی واحدهای خدماتی و دستیابی به راه های مشترک نظارت و برنامه ریزی صنفی مورد بررسی قرار گرفت.
این نشست با هدف ارتقا سطح خدمات مدارس غواصی، مراکز تفریحات دریایی و انطباق هر چه بیشتر این مراکز با استانداردها ، با حضور مدیران و بهره برداران این حوزه، سرپرست واحد گردشگری و دبیر کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در محل این اداره کل برگزار شد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین جزیره در جنوب کشور واقع در خلیج همیشگی فارس و پایگاهی برای تفریحات و ورزش های دریایی و هوایی است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.