برگزاری نشست هم اندیشی شورای فرهنگی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر در منطقه آزاد اروند

نشست هم اندیشی شورای فرهنگی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی این سازمان با حضور مسئولین آموزش و پرورش و دیگر مسئولین مرتبط با امور اجتماعی در سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست با تأکید بر امر آموزش مهارت های زندگی در مقابله با این پدیده شوم اجتماعی، گفت: این جمع بر محور یک دغدغه مهم اجتماعی دور هم جمع شده اند. مسائل اجتماعی چه به صورت ایجابی؛ ترویج فرهنگ رفتارهای مثبت و اخلاقی؛ چه سلبی مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی، نقش بسیاری در سلامت جامعه دارد.

سید مرتضی نعمت زاده افزود: در کنار تلاش هایی که در جهت مرفه تر شدن جامعه به لحاظ اقتصادی صورت می گیرد، همواره باید در حل بحران های اجتماعی گام برداریم تا جامعه احساس آرامش و آسایش بیشتری کنند.

نعمت زاده جامعه دو شهر آبادان و خرمشهر را جامعه ایی جنگ زده عنوان کرد که نیاز اصلی آن برطرف کردن آسیب هایی است که به انسان ها وارد شده چرا که بازسازی عمرانی و کالبدی هرچقدر هم در این جوامع صورت گیرد، تا زمانی که بازسازی اجتماعی صورت نگیرد تأثیرگذار نخواهد بود.

در ادامه این نشست مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی نیز گفت: آموزش مهارت های زندگی و توانمندسازی یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی است که آموزش و پرورش نقش مهمی در این راستا داشته و ما در سازمان منطقه آزاد اروند نقش حمایتی را نیز برعهده خواهیم داشت.

پیمان ادیبی با بیان این نکته که اگر بتوانیم در این مسیر از طریق هنر نیز از بروز و گسترش این آسیب ها جلوگیری کنیم افزود: باید این جلسات همواره به صورت مشارکتی برگزار شود و بخشنامه های هر ارگان بازنگری شده تا مغایرتی با یکدیگر نداشته باشند اما انعطاف پذیری را نباید در این میان فراموش کنیم.

ادیبی در پایان گفت: هدف همه ما از برگزاری این جلسات، گام برداشتن در جهت ارتقاء رشد فرهنگی جامعه است که این مهم با همدلی و مشورت محقق خواهد شد.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.