ساخت سایت نخاله ساختمانی در روستای خالدین قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از احداث سایت ویژه دپوی زباله ونخاله های ساختمانی در روستای خالدین بخش مرکزی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی اعلام کرد: همزمان با راه اندازی این سایت، تمامی نخاله های بلوار اصلی و کوچه های روستای خالدین با یک دستگاه لودر جمع آوری و در محل تعیین شده دپو شد و زباله های جمع آوری شده هم در سایت مخصوص زباله انباشت گردید.
وی ادامه داد: مردم این روستا برای فعالیت های عمرانی در محدوده روستای خالدین می توانند از نخاله های ساختمانی دپو شده در این سایت استفاده کنند.

حذف 80 اصله درخت کهور پاکستانی
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: در عملیات پاکسازی روستای خالدین حدود 80 اصله درخت کهور پاکستانی از زمره درختان مُهاجم و خودرو، جمع آوری شد.
به گفته او، این درختان علاوه بر مصرف فراوان آب های سطحی و زیرزمینی، مانع رشد دیگر درختان نیز می شدند.

خور کمربندی روستای خالدین عریض شد
امانی همچنین از عریض کردن خور کمربندی روستای خالدین به عنوان یکی دیگر از اقدامات مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم یاد کرد و افزود: جلوگیری از ورود آب به داخل معابر روستایی و ارتقای سطح سلامت مردم روستا از اهداف تعریض این خور است.
وی ادامه داد: با افزایش عرض خور کمربندی روستای خالدین از 5 متر به 8 متر، آبیاری نخلستان های سه روستای توریان، تُم سنتی و کاروان در مجاورت این روستا با شرایط بهتری تامین می شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، از ایجاد سایت نخاله ها و زباله ها، پاکسازی خورها و همچنین برپایی دوره های آموزشی برای روستائیان جزیره به عنوان اقدامات عمرانی مرتبط با ارتقا سلامت جوامع محلی نام برد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان، با داشتن 67 روستا در جنوب ایران قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.