تخليه و بارگيري 775هزار TEU كانتينر در بزرگترین بندر تجاری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 775 هزار TEU كانتينر در بندر شهيد رجايي به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور افزود: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
عفیفی پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی چهار ماه نخست سال جاری، گفت: در این دوره زمانی، در مجموع 775 هزار و 611 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر 20 فوت) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.
وی افزود: از مجموع 587 هزار TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طي چهار ماهه گذشته، نزدیک به 89 هزار TEU كانتينر در بندر شهيدرجايي ترانشيپ شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین بیش از 144 هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جابجایی 139 هزار و 497 TEU کانتینر صادراتی با رشد 9 درصدی و 195 هزار و 333 TEU کانتینر وارداتی با كاهش 22 درصدي در این بندر خبر داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.