رسانه ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف سازمانهای مختلف دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: رسانه ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه ای سازمانهای مختلف دارند که در این میان خبرگزاری جمهوری اسلامی با نقش آفرینی بسیار مهم بازوی توانمندی برای دولت و مدیران است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی روز شنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان حضور یافت در نشست با خبرنگاران و کارکنان ایرنا افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان نهادی دولتی همکاری مطلوبی با منطقه آزاد چابهار دارد و فعالیت های آن سبب توسعه این منطقه می شود.
کردی گفت: رسانه ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف سازمان های مختلف دارند و همچنین می توانند با انتشار اخبار جانبدارانه و نادرست سبب ایجاد سد در راه توسعه سازمانها نیز شوند.
وی افزود: مسئولان در کنار دید و بازدیدهایی که روز خبرنگار از مراکز مختلف دارند باید به انتظارات و دغدغه های خبرنگاران هم توجه کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همچنین خبرنگاران و رسانه ها نیز باید میزان اثر بخشی و عملکردشان را در جامعه و فعالیت رسانه ای خود بررسی کنند.
کردی افزود: رسانه ها گستردگی زیادی در جامعه جهانی داشته و در تمام رویدادهای ایران اسلامی نیز نقش پررنگی دارند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات بین المللی که به ایران اسلامی تحمیل می شود و نیز سود جویی برخی افراد در مخالفت با عملکردهای دولت، رسانه ها می توانند نقش بسزایی در روشنگری جامعه داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: رسانه ها می توانند به مسئولان در بسیاری از تصمیم گیری ها کمک کرده و نیز التهابات را در جامعه التیام بخشند.
کردی با اشاره به موقعیت کنونی سیستان و بلوچستان افزود: این استان هم اینک شرایط ویژه و رو به پیشرفتی دارد که می توان از این زمان به عنوان نقطه عطف در تاریخ این نقطه از ایران اسلامی یاد کرد.
وی گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به سواحل مکران و نیز توجه دولت به توسعه چابهار و محور شرق سبب شده تا این بخش از کشور در موقعیت راهبردی قرار گیرد که رسانه ها باید نسبت به این موقعیت دقت لازم را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: برخی از افراد فعال در رسانه های حزبی به دلایل کاملا شخصی مسائل توسعه ای سیستان و بلوچستان را که اهمیت فراوانی دارند را قربانی می کنند.
کردی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در سال قبل چند دوره آموزشی خبرنویسی ویژه اصحاب رسانه با هدف ارتقای سواد و مهارت رسانه ای برگزار کرده است.
شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 78 روز 17 مرداد سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان را که در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران به دست گروهی متحجر به شهادت رسید، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.