کارگاه مهارت‌آموزی برای توانمندسازی نیروهای صنایع پارس جنوبی ایجاد می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر توسعه طرح‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال جوانان گفت: در راستای توانمندسازی نیروهای شاغل در منطقه پارس جنوبی در جوار صنایع پارس جنوبی کارگاه مهارت‌آموزی ایجاد می‌شود.



به گزارش فرینا، عبدالمجید دراهکی در نشست با رئیس اداره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مهارت‌آموزی را یکی از راهکارهای مهم و اساسی در حل مشکلات اشتغال دانست و با تاکید بر توانمندسازی نیروهای شاغل افزود: آموزش فنی و حرفه ای بوشهر سوابق ارزنده‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی به صنایع خصوصا صنعت نفت،گاز و پتروشیمی دارد.

دراهکی از مربیان توانمند و مجرب در ارائه آموزش مهارتی خبرداد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دارای کارگاه‌های تخصصی و مربیان مجرب و توانمند ویژه آموزش‌ها صنعتی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

وی با اشاره به سفارش محور بودن آموزش‌های مهارتی افزود: لازمه کیفیت کار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه سفارش خوب از طرف صنایع است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهرخواستار توسعه کارگروه نیاز سنجی آموزشی شد و گفت: با نیازسنجی دوره‌های جدید مورد نیاز صنعت، آموزش متناسب نیاز شغلی برنامه ریزی و افراد پس کسب مهارت طبق سفارش صنعت وارد شغل مورد نظر می‌شوند.

دراهکی افزود: اگر صنایع به دنبال توسعه هستند باید یک بخش عمده از برنامه‌ریزی‌های خود را بر توسعه منابع انسانی قرار دهند زیرا تنها با توسعه ماشین‌آلات، ساخت‌وساز و توسعه کمّی بدون توجه به ارتقاء سطح مهارت نیروی انسانی، دستیابی به توسعه امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افتتاح کارگاه جوار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای توانمندسازی نیروهای شاغل صنعت خبر داد و گفت: مراکز جوار صنایع با سرمایه‌گذاری صنعت و اشراف و نظارت سازمان فنی و حرفه ای، مراکز جوار کارگاهی و یا آموزش‌های دیگر مانند استادکاران مهارتی در کنار مشاغل برای توسعه مهارت‌های نیروی کار طراحی شده است.

دراهکی با اشاره به اثربخشی آموزش‌های مهارتی در ارتقاء توانمندی‌های فردی و همچنین بهره‌وری هر صنعت، افزود: امیدوارم صنایع استان اهمیت توسعه منابع انسانی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و ضمن ورود فناوری‌ها و ماشین‌آلات جدید بتوانیم منابع انسانی مورد نیاز را متناسب با نیاز روز تأمین کنیم که این امر با تعامل مشترک سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع محقق می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.