آزادسازی واردات ارز و طلای خام در منطقه آزاد قشم

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از آزاد سازی واردات طلای خام و ارز توسط صرافی ها و طلافروشی های قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی اعلام کرد: براساس تصویب نامه شماره 55633 هیئت وزیران مورخ 97.5.16 تمامی صرافی های مجاز در کل کشور از جمله مناطق آزاد می توانند در چارچوب انجام معاملات خود نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام نمایند.
وی ادامه داد: فروش ارز توسط صرافی های مجاز در منطقه آزاد قشم نیز وفق مقررات بانک مرکزی ایران انجام می شود و ورود ارز به صورت اسکناس و طلا به داخل کشور هم بدون محدودیت و مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی توسط افراد حقیقی و حقوقی مجاز اعلام شده است.
به گفته مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، واردات طلا به صورت خام به منطقه آزاد قشم نیز براساس این تصویب نامه و طبق ضوابط بانک مرکزی از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات به ارزش افزوده معاف است.
وی اظهار کرد: صرافی ها و طلافروشان منطقه آزاد قشم براساس تصویب نامه هیئت وزیران می توانند با رعایت قوانین و مقررات و بدون محدودیت نسبت به واردات طلا به صورت خام و واردات و خرید ارز به صورت اسکناس اقدام کنند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.