ضامن موفقیت و عبور از سختی ها؛ وحدت و انسجام داخلی است / 6

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: کشور هم اکنون در شرایط سختی قرار دارد اما ضامن موفقیت و عبور از سختی ها؛ وحدت و انسجام داخلی است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در نشست شورای اداری منطقه آزاد کیش که امروز 5 شنبه با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و مدیران منطقه آزاد کیش برگزار شد گفت: می توان با تفكر صحيح و مديريت منطقی شرايط سخت را تبديل به فرصت كرد. این شرایط سخت به معنی تسلیم شدن نیست. باید راه ها را پیدا کرد و ادامه مسیر داد.
او ادامه داد: ضامن موفقیت و عبور از سختی ها؛ وحدت و انسجام داخلی است. این انسجام به یک پویایی اجتماعی و سیاسی در کشور منجر می شود و موفقیت در اجرای برنامه ها را به همراه دارد.
مرتضی بانک با اشاره به اینکه مناطق آزاد موجود در استان هرمزگان می توانند به توسعه اقتصادی این استان کمک کنند گفت: ظرفيت های توسعه اقتصادی در استان هرمزگان با دو منطقه آزاد كيش و قشم و در آینده منطقه آزاد  جاسك مضاعف خواهد شد.
وی تاکید کرد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از برقراری تعامل، انسجام و هماهنگی میان استانداری هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم حمایت می کند. 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در شرايط فعلی كشور؛ موقعيت ويژه و قانونی مناطق آزاد می تواند راهگشا باشد و مديريت كلان كشور بايد از اين ظرفيت موجود استفاده كند.
وی افزود: برقراری آرامش و امنيت برای سرمايه گذاران اولويت برنامه های ما در مناطق آزاد است و ابلاغ آيين نامه ثبت سفارش مخصوص اين مناطق تبيين كننده اين تلاش هاست.
مشاور رییس جمهور هم چنین در واکنش به انتقادات این روزهای رسانه ها نسبت به مناطق آزاد گفت: آدرس غلط قاچاق در مناطق آزاد فرافكنی بعضی رسانه هاست كه ناآگاهانه حاشيه ای امن را برای متخلفين اصلی ايجاد می كنند. اختيارات قانونی مناطق آزاد بايد در چارچوب مقررات مصوب شده برقرار باشد.

افزایش تخلیه و بارگیری کالا از طریق بندرگاه جزیره کیش
مرتضی بانک در ادامه این نشست ساخت اسکله 35 هزار تنی جزیره کیش را گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی این جزیره دانست و گفت: این اسکله شرایط متفاوتی را برای جزیره کیش ایجاد می کند که البته نیازمند لایروبی است ولی در نهایت منجر به افزایش طرفیت تخلیه و بارگیری در این منطقه می شود. هم چنین با افتتاح این اسلکه ظرفیت های گردشگری منطقه نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت. 
وی فعالیت ها و تلاش ها برای حل مشکل تامین آب و برق در جزیره کیش را کاری بسیار مهم قلمداد کرد و گفت در شرایطی که در برخی نقاط کشور با قطعی اب و برق مواجه بودیم اما این اتفاق در جزیره کیش نیفتاد که این کار حاصل فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش است. 
وی هم چنین از مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد کیش به واسطه تلاش برای ساماندهی کردن و آغاز به کار پروژه های نیمه تمام در جزیره کیش قدردانی کرد.

صنعت گردشگری در جزیره کیش باز هم تقویت می شود 
مشاور رییس جمهور هم چنین بر ضرورت اجرای برنامه ها و فعالیت های متنوع برای جذب گردشگران در جزیره کیش تاکید کرد و گفت: رویکرد اصلی فعالیت های منطقه آزاد کیش، صنعت گردشگری و اقتصاد وابسته به آن است. 
وی جزیره کیش را یکی از مقاصد برتر گردشگری در کشور معرفی کرد و گفت: باید برای اجرای برنامه های سفر ارزان و آسان به کیش تلاش بیشتری شود و هزینه ها تا حد امکان کاهش پیدا کرده تا فضا برای استفاده بیشتر اقشار مردم از امکانات و خدمات گردشگری کیش افزایش یابد.  
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری در جزیره کیش را یک ضرورت دانست و گفت: سرمایه گذار باید از امنیت سرمایه خود اطمینان داشته باشد. اجرای برنامه هایی که منجر به ماندگاری 4 تا 5 روز گردشگران در کیش شود این نتیجه را در بر خواهد داشت که ابتدا سرمایه گذار و فعالان این حوزه به بازگشت سرمایه خود امیدوار می شوند و بعد از آن گردشگران و مردم نیز از خدماتی که دریافت می کنند رضایت خواهند داشت.
بانک تاکید کرد هدف اصلی مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و متولیان صنعت گردشگری در این منطقه ارائه خدمات خوب به گردشگران باشد. 
هشتاد و یکمین جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان، مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.
در این جلسه گزارش پیشرفت پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش ارائه شد.
هم چنین محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری، محمود منزوی زاده مشاور و مدیرکل حوزه دبیرخانه و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این جلسه حضور داشتند.  

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.