نشست هم اندیشی بانوان فعال اجتماعی در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد

به منظور رشد و ارتقاء جامعه زنان منطقه آزاد اروند، فعالین عرصه های اجتماعی، سیاسی و هنری دور هم جمع شدند.

به گزارش فرینا؛ در نشستی با عنوان هم اندیشی بانوان فعال اجتماعی به دعوت امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور عبدالله کعبی عضو هیأت مدیره، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مریم منصوری دستیار ویژه مدیرعامل در اموربانوان و تنی چند از دیگر مدیران سازمان منطقه آزاد اروند با جمع کثیری از بانوان فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برگزار شد.
مریم منصوری ضمن اشاره به اهمیت تشکیل این جلسه گفت: هدف از این گردهمایی شناخت مسائل و مشکلات منطقه و آسیب شناسی در امور زنان است که قطعا بانوان حاضر در جلسه با بیان ایده ها و دیدگاه های خود می توانند در روند رفع و اصلاح مشکلات موجود، به امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند کمک کرده و با ارائه طرح ها و ایده های خود در برداشته شدن این گام مهم نقش ایفا کنند.
منصوری با تأکید بر اینکه این جلسه صرفا نمایشی و سمبولیک نبوده و قطعا خروجی خواهد داشت، گفت: هر چه دیدگاه ها متفاوت تر باشد، قطعا تصمیم گیری های بهتری نیز خواهیم داشت.
وی همچنین از حضور مردان در کنار زنان بعنوان بازوی موثری یاد کرد و گفت: هر چه در این مسیر مردان بیشتری در کنار ما باشند به طور یقین موفق تر خواهیم بود؛ چراکه توسعه اتفاق نمی افتد، مگر اینکه هر دو جنس در کنار هم قرار بگیرند.
عبدالله کعبی این نشست را یک اتفاق مثبت ارزیابی کرد و گفت: تأثیرگذارترین قشر جامعه بانوان هستند و تجربه ثابت کرده هر کجا مسئولیتی به آنها واگذار شود، به بهترین شکل ممکن انجامش می دهند.
وی افزود: اعتقاد راسخ دارم تأثیر بانوان در جامعه، خانواده و فرهنگ بسیار پررنگ تر از مردان است از همین روی حضور بانوان در عرصه های اجتماعی را یکی از نیازهای جامعه می دانم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز با تأیید گفته های عبدالله کعبی و با اشاره به جایگاه ارزنده زنان در جامعه عنوان کرد: زنان امروز در کشور ما با توجه به مرتبه ای که دارند باید مدیریت های بیشتری را نیز در جامعه به عهده بگیرند.
نعمت زاده حرکت های مردمی را در کنار گام های دولت از واجبات خواند و افزود: مردم ما باید یاد بگیرند که منفعل نبوده و در جاهایی که دولت به هر دلیل ورود نمی کند خودشان بتوانند با همبستگی و تشکیل سازمان های مردم نهاد، این خلأ ها را پر کنند.
سید مرتضی نعمت زاده خاطرنشان کرد: در جامعه زنده، مردم به دنبال راه حل هستند نه مرثیه خوانی چرا که تا مردم پیش نروند دولت هیچ کاری نمی تواند بکند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند نیز از سلب اعتماد مردم نسبت به شرایط کنونی گفت و افزود: با توجه به این عدم اعتماد شکل گرفته در جامعه، تعامل و همکاری فعالین عرصه های اجتماعی با دستگاه های دولتی می تواند یک شروع تازه باشد و اگر این تعامل ادامه پیدا نکند، هیچ تغییر و تحولی صورت نخواهد گرفت.
در ادامه، بانوان حاضر در جلسه هر یک جداگانه با توجه به حوزه فعالیت شان به ارائه مشاهدات، نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند و قرار بر این شد تا این نشست ها به طور مستمر و هدف مند برگزار شود، تا رسیدن به هدف نهایی.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.