برگزاری نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان جمعه در منطقه آزاد چابهار

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان هم‌زمان با سالروز تولد کمالان هوت اسطوره موسیقی حماسی بلوچستان و ایران جمعه در منطقه آزاد چابهار شروع به‌کار می‌کند.

به گزارش فرینا، محمد اکبر چاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: حماسی‌سرایان و حماسی‌نوازان از 7 استان کشور؛ 9 شهریورماه هم‌زمان با سالروز تولید کمالان هوت اسطوره موسیقی حماسی بلوچستان به چابهار می‌آیند و در سه دسته عمل‌کننده آوازی، سازی و ترکیبی؛ سه‌روز در شهر و منطقه آزاد چابهار اجرا خواهد داشت.

چاکرزهی بابیان این‌که این جشنواره با مشارکت وزارت ارشاد و سازمان منطقه آزاد جابهار برگزار می‌شود؛ گفت: افتتاحیهاین جشنواره با حضور معاون هنری وزارت ارشاد و اختتامیه آن‌نیز با حضور اهالی فرهنگ و هنر مانند لوریس چکناواریان، جلال‌الدین کزازی و محمدرضا درویشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان با هدف برندینگ هنر اصیل موسیقی بلوچستان و به‌ویژه موسیقی اصیل حماسی و هم‌چنین ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری ایران با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و درسال‌های آینده به‌صورت مداوم به‌صورت ملی و بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار بابیان این‌که برندینگ گردشگری جشنواره نیز علاوه‌بر معرفی موسیقی و هنر اصیل بلوچستان از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است؛ گفت: این جشنواره زمانی برگزار می‌شود که چابهار به‌واسطه فصل مونسون و بادهای مونسونی با حداکثر دمای 28 درجه یکی‌از خنک‌ترین نقاط ایران و جذاب برای پذیرش گردشگر و مسافر است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.