۸۰ درصد اتباع خارجه با خانواده به اروند سفر می کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 80 درصد اتباع خارجه به همراه خانواده به منطقه آزاد اروند سفر کردند و برخی شایعه‌ها در خصوص تبعات سوء ناشی از سفر اتباع عراقی مجرد در این شهرستان‌ها را نادرست است.

به گزارش فرینا ، اسماعیل زمانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارهای زیرساختی و زیربنایی خوبی در بخش‌های مختلف ازجمله در بهداشت و درمان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به همت این سازمان اجراشده است.
وی ارتقاء زیرساخت‌های بیمارستانی برای رسیدن به یک‌تخت بستری به ازای هر ۵۰۰ نفر جمعیت را هدف‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: بازسازی کامل بیمارستان شهید بهشتی با ۱۲۰ تخت بستری، تجهیز بخش اورژانس و بال شمالی بیمارستان طالقانی و احداث ساختمان جدید بیمارستان طالقانی با ۲۰۰ تخت بستری، احداث مرکز تخصصی قلب خرمشهر با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی از اقدامات انجام‌شده و یا در حال اجرا در بخش بهداشت و درمان در محدوده منطقه آزاد اروند است.
زمانی به تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان اروندکنار بعد از ۲۵ سال اشاره کرد و گفت:ساختمان جدید بیمارستان نفت و بیمارستان جدید تأمین اجتماعی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آبادان در حال ساخت است.
وی گفت:۱۷ دستگاه آمبولانس نیز در سال گذشته تحویل بخش بهداشت و درمان آبادان و خرمشهر شده است و ۱۰ آمبولانس جدید نیز امسال به مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان و خرمشهر تحویل می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با استقرار گمرک ایران در درب‌های ورود و خروج منطقه عملاً کالاهای وارداتی به محدوده منطقه آزاد اروند قاچاق محسوب نمی‌شود.
وی افزود: بعد از تحولات اخیر و اعلام ثبت سفارش کالای وارداتی به منطقه آزاد اروند ممکن است برخی از کالاها بدون ثبت سفارش کالا به منطقه آزاد اروند وارد و یا خارج شوند.
زمانی حذف روادید در منطقه آزاد اروند برای ورود اتباع خارجی طبق قانون گردشگری را یکی از منابع درآمدزایی، ارزآوری و اشتغال در منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: ۱۰ هزار فرصت شغلی به ‌واسطه ورود اتباع کشورهای خارجی به منطقه آزاد اروند تنها در بخش بازار شهر‌های آبادان و خرمشهر ایجاد شده است.
زمانی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از اتباع ورودی به منطقه آزاد اروند را اتباع کشور عراق شامل می‌شوند که ‏۸۰ درصد آن‌ها با خانواده به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر می‌کنند، گفت: برخی شایعه‌ها در خصوص تبعات سوء ناشی از سفر اتباع عراقی مجرد در این شهرستان‌ها را نادرست است.
وی افزود: طبق اعلام کنسولگری ایران در بصره روزانه هفت هزار روادید ورود به ایران در بصره صادر می‌شود که باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال در زمینهٔ گردشگری و بخصوص گردشگری سلامت در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان استفاده کرد.
زمانی عنوان کرد: برخی که مخالف استفاده از ظرفیت گردشگری در منطقه آزاد اروند هستند در راستای اهداف و منافع دیگر کشورهای رقیب جوسازی کرده و مسائل غیر موثق حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند.
وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در منطقه آزاد اروند اظهار داشت: قبل از اتفاقات اخیر و اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشور اقدامات خوبی در زمینهٔ سرمایه‌گذاری بخصوص در بخش‌های انرژی‌های تجدید پذیر، مینی پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه آزاد اروند انجام‌ شد اما برخی از طرح‌ها متوقف ‌شده ولی سازمان منطقه آزاد اروند از سرمایه‌گذاری در صنایعی که بر اساس صادرات کالا پایه‌گذاری شود حمایت می‌کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلفی ازجمله نظامی، انتظامی، پایانه مسافری، گمرک و منطقه آزاد اروند در پایانه مرزی شلمچه مستقر هستند که برای هماهنگی بین آنها باید مدیریت واحدی بر این پایانه اعمال شود.
زمانی گفت: در این راستا مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های مختلف انجام‌شده و در حال رایزنی برای ارتقاء شاخص‌های امنیتی و حفاظتی در پایانه مرزی شلمچه هستیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.