پیشرفت 50 درصدی پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی تولا / جایگزینی گاز به جای گازوئیل در صنایع قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی تولا با هدف جایگزینی سوخت گاز به جای گازوئیل برای صنایع فعال در این شهرک خبر داد.


به گزارش فرینا، محرم بهاروند با اعلام این مطلب گفت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی تولا با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کلید خورد و درحال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بهاروند افزود: مسیر لوله گذاری در این پروژه هفت هزار و 350 متر و از جنس پُلی اِتیلن است. همچنین یک ایستگاه تقلیل فشارگاز در ابتدای خط انتقال احداث می شود که حجم فشار ورودی را بر حسب نیاز شهرک صنعتی کنترل می کند.
به گفته وی، پروژه مذکور، به مناسبت ایام الله دهه فجر آماده افتتاح و بهره برداری خواهد بود.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر این که گاز، پاک‌ترین و ارزان‌ترین فرآورده نفتی محسوب می‌شود، افزود: کاهش آلودگی کارخانه‌ها به واسطه تغییر مصرف سوخت از گازوئیل به گاز، سبب کاهش خسارت‌های زیست محیطی شده، همچنین موجب کاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سود کارخانه‌ها می شود.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران با تبدیل شدن به منطقه آزاد در سال 1371 ، مراحل رشد و شکوفایی را با ایجاد چهار شهرک صنعتی با استفاده از مزایا و قوانین و مقررات ویژه و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز کرده است به طوری که پیش بینی می شود تا چند سال آینده این منطقه دربخش هایی همچون نفت، گاز، شیلات، تولید آب و برق و شماری از محصولات صنعتی دیگر به قطب مهم صنعتی کشور تبدیل شود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.