سام پترو صنعت قشم، پیشرو در ارائه خدمات فنی و مهندسی / بازطراحی قطعات و بومی سازی دانش روز در قشم

مدیرعامل شرکت سام پترو صنعت قشم، بومی سازی دانش روز در صنایع مربوط به حوزه انرژی در کنار بازطراحی قطعات فنی و مهندسی را راهی برای دستیابی به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی با کمک جوانان متخصص کشورمان دانست.

به گزارش فرینا، ایوب مولائی در نشست با خبرنگاران جزیره قشم، با معرفی فعالیت های شرکت سام پترو صنعت قشم، گفت: این شرکت با بازطراحی و ساخت قطعات شیرهای فشار قوی صنعتی و جایگزین کردن قطعات استیل تولید بومی به جای قطعات پلاستیکی خارجی، نیاز صنایع سنگین را در این زمینه تامین کرده است.

مولائی با اشاره به نقش اصلی شیرهای فشار قوی در فعالیت شرکت های همچون آب شیرین کن، پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم سازی، نفت و گاز افزود: نیروهای فنی شرکت سام پترو صنعت قشم به منظور کمک به تداوم فعالیت های صنعتی، اقدام به ارائه مشاوره به شرکت های صنعتی و ساخت قطعات مورد نیاز این شرکت ها با هدف ایجاد بهره وری بیشتر و کاهش میزان واردات و وابستگی به کشورهای بیگانه، نموده اند.

وی با اشاره به ارزش حدود 40 میلیون ریالی هر یک از این قطعات پلاستیکی ادامه داد: این قطعات در حالت معمول تا دو سال قابل استفاده است اما در شرایط آب و هوایی و جغرافیای کاری کشور ما، عمر آن ها به یک تا دو ماه کاهش می یابد و از این رو نیروهای فنی این شرکت در کنار جایگزین کردن استیل در تولید این قطعات ضمن کاهش50 درصدی قیمت تمام شده نسبت به نمونه خارجی، عمر این قطعات را به بیش از دو سال افزایش داده اند.

مدیرعامل شرکت سام پترو صنعت قشم گفت: این شرکت با هفت نیروی جوان بومی، در سال 1394 به ثبت منطقه آزاد قشم رسید تا در کنار تحقق شعار سال 1397 با بومی سازی خدمات بتواند جایگزینی برای شرکت انگلیسی وود گروپ که سابقاً در زمینه تعمیر تجهیزات کنترل کننده شیرهای فشار قوی و رگلاتورهای صنعتی در جزیره فعال بوده است، باشد .

مولائی در عرصه خدمات صنعتی در توضیح بیشتر افزود: شرکت وود گروپ انگلیس با داشتن 30 پرسنل خارجی و ایرانی در سال 1391 و با شروع  تحریم ها، مجبور به ترک جزیره قشم شد. نبود یک شرکت متخصص در تعمیرات، فشار بزرگی برای صنایع فعال در قشم و استان بود که با آغاز کار شرکت سام پترو صنعت قشم در منطقه هرمزگان از خدمات شرکت های خارجی در این زمینه در کشور بی نیاز شدیم.

به گفته وی، نیروهای متخصص شرکت سام پترو صنعت قشم طی دو سال و نیم گذشته، علاوه بر بازطراحی و ساخت شیرهای فشارقوی استیل ، در زمینه تعمیر جک های هیدرولیک، شیرهای گازی، وَلوهای تولید آب شیرین کن و پکیج اسید شویی متحرک سیستم های آب شیرین کن برای شرکت های چون مپنا، نفت فلات قاره و ... در جزیره قشم، جزیره خارک و استان های هرمزگان، یزد و کرمان نیز فعال بوده اند.

مدیرعامل شرکت سام پترو صنعت قشم همچنین از تنظیم تجهیزات ابزار دقیق در مجموعه های بزرگ صنعتی کشور به عنوان یکی دیگر از توانمندی های این شرکت نام برد و اظهار امیدواری کرد تا با دریافت تسهیلات بانکی و خرید ماشین آلات مورد نیاز، علاوه بر جذب 60 نیروی کار مستقیم، خدمات خود را در سطح استان های مختلف کشور و حتی خارج از ایران افزایش دهد.

شایان ذکر است هم اینک بیش از 200 شرکت تولیدی و خدمات صنعتی به عنوان شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در دو شهرک صنعتی تولا و فجر این منطقه فعالیت می کنند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم پس از نامگذاری  سال 1397 توسط مقام معظم رهبری به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" اقدام به برگزاری نشست های خبری هفتگی با صاحبان صنایع کلیدی و تولیدکنندگان برتر در سطح این منطقه نموده است تا با معرفی و اطلاع رسانی دستاوردهای این صنایع و مدیرانی که توانسته اند کشورمان را یک گام بیشتر به سمت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش ببرند، گامی کوچک در راستای اعتلای ایران اسلامی برداشته باشد .

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.