برگزاری جشن گلریزان «زندانیان جرایم غیرعمد» در جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از برگزاری جشن گلریزان «زندانیان جرایم غیرعمد» به مناسبت عید سعید غدیر خم در این منطقه خبر داد.


به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی افزود: یکی از سنت‌های دین اسلام، یاوری و کمک به هم کیشان و نیازمندان است و نباید زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند از ذهن مردم فراموش شوند.
جعفری حسینی گفت: زندانیان جرایم غیرعمد شامل «محکومان مالی، محکومان حوادث ناشی از بی احتیاطی در ساختمان و کارگاه‌های صنعتی، محکومان مهریه و نفقه، محکومان قتل‌‌های غیرعمد و تصادفات ناشی از بی‌احتیاطی در رانندگی» هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با تاکید بر این‌که زندانیان جرایم غیرعمد مجرم نبوده و صرفا در اثر «حوادث پیش‌آمده» راهی زندان می‌شوند، افزود: گلریزان، سنتی الهی و انسانی است که بواسطه آن بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده خود باز می گردند.
در این مراسم که با اجرای موسیقی های بومی ـ محلی و اجرای مسابقه در رده های مختلف همراه بود، هوشنگ باقری قائم مقام ستاد مردمی دیه استان هرمزگان، محمود جعفر نژاد مسئول روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان، سردار ملکی  فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ الهی فرمانده انتظامی شهرستان قشم و جمعی از مسولین سازمان منطقه آزاد قشم و شهرستان و مردم خیر جزیره قشم شرکت داشتند.
گفتنی است، این مراسم همزمان با عید غدیر خم، جهت کمک به زندانیان جرایم غیرعمد به اهتمام جامعه فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری جزیره قشم، ستاد دیه استان هرمزگان، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قشم و به میزبانی مجموعه تفریحی رفاهی سرزمین رویای قشم (دریم لند) به مدت دو شب در جزیره قشم برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.