اشتغالزایی، ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و بهره برداری از ظرفیت های بین المللی از اقدامات مثبت منطقه آزاد انزلی است

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه مدیر عامل سازمان از زیرساخت های تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی منطقه آزاد انزلی بازدید و طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای را بررسی کردند.

به گزارش فرینا، نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صادرات یکی از اهداف مناطق آزاد است که نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و خروج از مدار تحریم ها ایفا می کند، افزود: واحد های صنعتی موجود در منطقه آزاد انزلی سبب شده تا این منطقه در افزایش توان تولید داخلی تاثیر گذار باشد.

عامر کعبی در ادامه با تاکید بر اینکه در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها نیز اقدامات مناسبی جهت رسیدن به هدف مطلوب و گشایش مشکلات اقتصادی در این منطقه صورت گرفته، گفت: با توجه به این که کمیسیون اقتصادی مجلس نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند، مناطق آزاد کشور یکی از مسئله های بسیار مهم و مورد توجه این کمیسیون است و در حال بررسی منطقه آزاد انزلی هستیم و قطعا با مدیریت کارآمد و دانش بنیانی که این منطقه دارد شاهد تغییرات مهم بیش از پیش در همه امور خصوصا ایجاد اشتغال خواهیم بود.

کعبی یکی از نقاط مثبت و قابل توجه منطقه آزاد انزلی را در زمینه زیرساخت های حمل و نقل بیان داشت و افزود: ایجاد ظرفیت بندری با آبخور 14 متری در مجتمع بندری کاسپین زمانی اهمیت پیدا می کند که توجه داشته باشیم که برخی از بنادر جنوبی کشور از چنین آبخوری برخوردار نمی باشند و این مزیت می تواند موجبات افزایش درآمدهای منطقه را فرآهم نماید.

وی با اشاره به نقش مهم بندر کاسپین در دوران تحریم گفت: پسکرانه مناسب، ظرفیت بسیار مطلوب و آب خور بالای بندر کاسپین موجب توسعه حمل و نقل دریایی شده و در دوران تحریم یکی از بنادر مهمی که به روند صادرات و واردات محصولات و مواد اولیه کمک خواهد کرد بندر کاسپین خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اقدام ارزنده منطقه آزاد انزلی را بررسی شرایط محیط منطقه ای و بین المللی جهت درآمدزایی برای کشور عنوان کرد و افزود: در حوزه جذب سرمایه گذاری نیز منطقه آزاد انزلی گزارش خوبی را ارائه نمود و این مهم زمانی مضاعف می شود که بدانیم دولت قادر به انجام همه امور نیست و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در این زمینه راهگشا می باشد که امیدواریم مناطق آزاد جدید در این مسیر نیز موفق عمل نمایند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی وجه متمایز گزارش عملکرد منطقه آزاد انزلی را در حوزه اشتغالزایی اعلام کرد و عملکرد این منطقه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ثبات مدیریت و عملکرد خوب مدیریتی نقش بسزایی در دست یابی به موفقیت در زمینه رشد و رونق و برنامه ریزی باید قلمداد کرد، موضوعی که سابق بر این جزو مشکلات مناطق آزاد بوده است.

 کعبی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، پیگیری ایجاد اشتغال در سطح کشور را دغدغه مهم نمایندگان عنوان کرد و با تصریح بر اینکه این مسئله را می توان از طریق مناطق آزاد رفع نمود و افزود: به طور مثال رفع مشکل قانونی ناشی از عدم اجرای مزیت قانونی تردد بدون ویزای گردشگری در محدوده مناطق آزاد، بین 10 تا 12 هزار فرصت شغلی در بخش خدمات و تجارت ظرف یکسال گذشته در این منطقه ایجاد شده است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.