اعزام 100 مُبلغ اسلامی به مساجد و حسینه های قشم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: 100 روحانی اعزامی از قم، مشهد و حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر قشم، مفاهیم ارزشمند واقعه عظیم تاسوا و عاشورای حسینی را برای عزاداران تبیین می کنند.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام احمد غلامی با اعلام اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) است، افزود: مُبلغان اسلامی با حضور در مساجد، حسینیه ها و تکایا در شهرها و روستاهای شهرستان قشم، فرهنگ دینی و عاشورایی و ارزش های امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم عزادار تشریح خواهند کرد.
حجت الاسلام غلامی از همایش شیرخوارگان حسینی با هدف گرامیداشت مقام والای حضرت علی اصغر (ع) و همچنین همایش "احلی من العسل" در راستای گرامیداشت مقام حضرت قاسم (ع) و نگاه فرزند امام حسن (ع) به مساله شهادت به عنوان بخش دیگری از برنامه های ویژه ماه محرم در این منطقه نام برد.
وی گفت: حمل علم شمشیری، شمیر دو لبه منتسب به امام علی (ع) با سابقه ای بیش از 900 سال در قشم همزمان با 19 ماه مبارک رمضان با حضور جمعیت عزادار از مسجد علی بن ابیطالب (ع) به سمت روستای حمیری در 11 کیلومتری شهر قشم هم از دیگر برنامه های ماه محرم در قشم است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم افزود: هیئت های مختلف مذهبی جزیره قشم امسال نیز همانند سال های گذشته براساس برنامه های تدوین شده در ساعات خاص با حضور در خیابان ها و مساجد و حسینیه ها با نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی یاد و خاطره شهدای مظلوم کربلا را گرامی می دارند.
حجت الاسلام غلامی با اعلام اینکه اهل سنت شهرستان قشم ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر خاتم حضرت محمد  (ص)، دارند و در بیشتر آئین های عزاداری حضور پیدا می کنند، افزود: حرمت نگه‌داشتن ایام محرم، ریشه عمیقی در فرهنگ و اعتقادات مردم نجیب و ولایی اهل سنت این منطقه دارد.
وی گفت: چاووش‌خوانی، اجرای عزاداری سنتی، پاسخ به شبهات مردم، روضه‌خوانی، تعزیه‌خوانی و سینه‌زنی در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا از جمله برنامه‌های دیگر ماه محرم در شهرستان قشم است.
بنا به این گزارش، آئین های ویژه ماه محرم همزمان با سراسر کشور از روز سه شنبه بیستم شهریور ماه با حضور انبوه عزاداران حسینی در نقاط مختلف شهرستان قشم نیز برگزار می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.