عملیات اجرایی خط دوم تولید انواع دستکش های معاینه و جراحی در جلفا آغاز شد

با حضور مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت؛عملیات اجرایی خط دوم تولید انواع دستکش های معاینه و جراحی در جلفا آغاز شد.

به گزارش فرینا، عملیات اجرایی خط دوم تولید انواع دستکش لاتکس، وینیل و نتیریل با حضور مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در مساحت ٢٥ هزار مترمربع در جلفا آغاز شد.
رضا مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در سفر به تبریز، ضمن بازدید از شرکت تعاونی آذر تجهیز طب ارس که تولیدکننده دستکش لاتکس معاینه و جراحی است، خط دوم تولید (آذر دستکش ارس) انواع دستکش های لاتکس، وینیل و نتیریل را افتتاح کرد.
براساس این گزارش، با راه اندازی خط دوم تولید دستکش لاتکس، وینیل و نتیریل در مساحت 25000 مترمربع در منطقه آزاد ارس در جلفا، گامی در جهت خودکفایی بوده و معنای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل تحقق پیدا می کند.
گفتنی است، شرکت آذرتجهیز طب ارس، در سال 1396 افتتاح شده و ظرفیت تولید سالانه آن، 60 میلیون جفت دستکش لاتکس است.
همچنین، تاکنون 20 میلیون جفت دستکش جراحی و 10 میلیون جفت دستکش معاینه توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه شده است و مواد اولیه تولید این دستکش ها از کشورهای تایلند، مالزی و هند وارد می شود.
با آغاز عملیات اجرایی خط دوم تولید دستکش، تحت عنوان شرکت آذر دستکش ارس، که علاوه بر دستکش لاتکس، به تولید دستکش وینیل (یکبارمصرف خانگی) و دستکش نتیریل (معاینه) اهتمام دارد، علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، توان صادرات 5 میلیون یورویی به سایر کشورها نیز فراهم می شود.
گفتنی است با راه اندازی این خط تولید، جلوگیری از خروج بخشی از ارز کشور و زمینه صادرات کالای مذکور فراهم می شود؛ چراکه ظرفیت این شرکت، تولید ٣٠٠ میلیون جفت دستکش در سال است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :