بهره‌برداری از سیستم انتقال بار و پل تلسکوپی ساخت ایران در ترمینال سلام

سرپرست دفتر تأمین و تجهیز فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از بهره‌برداری از سیستم انتقال بار و پل تلسکوپی ساخت ایران در ترمینال سلام خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا نصرتی با اشاره به بومی‌سازی سیستم انتقال بار مسافر (BHS) و پل تلسکوپی (PBB) در فرودگاه امام(ره) اظهار داشت: نوسانات شدید بازار ارز و تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا، خرید و تأمین قطعات تجهیزات فرودگاهی خارجی را با معضلاتی همراه می‌سازد، بنابراین در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تولید ملی تصمیم گرفتیم بخش اعظم دو سیستم BHS و PBB که نقش بسیار حیاتی و مهمی را در فرودگاه دارند، با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور بومی‌سازی کنیم و این تجهیزات به زودی در ترمینال سلام به بهره‌برداری می‌رسند.
وی ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی هیچ‌گاه تجهیزات فرودگاهی خریداری شده را کامل به طرف ایرانی تحویل نداده‌ یا آن‌ها را به قیمت چند برابر به ما فروخته‌اند، در تحریم‌ها نیز به سرعت جا می‌زنند و حمایتشان را از محصولات فروخته شده بر می‌دارند که ان‌شاءالله در تولید ملی همه این مشکلات حل و فصل خواهد شد.
سرپرست دفتر تأمین و تجهیز فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در سیستم انتقال بار مسافر و پل‌های تلسکوپی با همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی توانستیم فناوری این تجهیزات را مهندسی معکوس کنیم و با تولید نرم افزار کنترل آن‌ها را به دست بگیریم و تا درصد بالایی از برندهای معروف اروپایی و خارجی مستقل شویم.
نصرتی با اشاره به اینکه صنعت فرودگاهی از جمله صنایع بسیار High-Tech در دنیاست که بعنوان شاخصی برای میزان توسعه و دانش محور بودن یک کشور به شمار می‌رود، گفت: برنامه‌ریزی ما اولویت دادن به بخش خصوصی برای رونق کسب و کار علمی و فنی در کشور است، تا بتوانیم تجهیزات به‌روز، استاندارد و منطبق با آیین‌نامه‌های بین‌المللی تولید کنیم.
وی خاطرنشان کرد: فاز مطالعاتی بومی‌سازی دیگر تجهیزات فرودگاهی نیز آغاز شده و ان‌شاءالله طی 9 ماه آینده سیستم هوشمند پهلوگیری هواپیما (DGS) و تغذیه برق هواپیما (400Hrtz) بعد از تست شدن، آماده بهره‌برداری در ترمینال سلام خواهند بود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.