پیشرفت 75 درصدی پروژه ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از پیشرفت 75 درصدی پروژه ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، محرم بهاروند با اعلام این خبر گفت: احداث ساختمان تکنیکال بلاک (برج مراقبت) از مهر ماه سال 1394 در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع آغاز شد. این پروژه با زیربنای دو هزار و 400 مترمربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 98 میلیارد ریال در حال اجراست.
بهاروند افزود: طبقه اول ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه بین المللی قشم به وسعت یک هزار و 800 مترمربع با 23 اتاق اصلی و 10 اتاق جانبی بخش های الکترونیکی، مخابرات، مراقبت پرواز، انفورماتیک، اتاق هواساز، تاسیسات، سالن آمفی تئاتر، نمازخانه، دبیرخانه و بخش های آموزشی را شامل می شود.
به گفته وی، مساحت طبقه دوم این ساختمان 600 مترمربع بوده و شامل 7 اتاق اصلی و 5 اتاق جانبی مخصوص کادر مدیریتی و اتاق جلسات می باشد.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین دارای برج مراقبتی به ارتفاع 36 متر و ارتفاع دید 32 متر بوده با تجهیزات کامل الکترونیکی است.
بهاروند مساحت طبقه اختصاص یافته به تجهیزات الکترونیکی را 70 مترمربع عنوان کرد و افزود: مساحت اتاقک کابین برج 90 مترمربع می باشد.
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم این پروژه تا بهمن ماه امسال به بهره برداری رسیده و بتواند خدمات به روزی را به مسافران و گردشگران این منطقه ارائه دهد.
گفتنی است، پس از سکان داری سازمان منطقه آزاد قشم توسط حمیدرضا مومنی طرح های توسعه فرودگاه بین المللی قشم به سرعت و با جدیت دنبال می شود. فرودگاه بین المللی قشم دارای رده کت 7 (درجه ایمنی بسیار خوب) در کشور است و از تجهیزات و سیستم های آتش نشانی به روز دنیا برخوردار است.
باند فرودگاه با طول چهار هزار و 225 متر و عرض 60 متر و شانه 45 متر مفید، جزو مقاوم ترین باندهای کشور است که تمامی هواپیماهای سنگین به جز هواپیماهائی که طول بال آن ها بیشتر از 60 متر باشد، می توانند در آن فرود بیایند و کلیه پروازهای IFR (پرواز با دستگاه های کمک ناوبری) و VFR (بدون دستگاه کمک ناوبری) در این باند ممکن است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.