بسته‌ سرمایه‌گذاری گردشگری چابهار رونمایی می‌شود

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بسته سرمایه‌گذاری گردشگری این منطقه در هفته گردشگری رونمایی می‌شود.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار افزود: چابهار و سواحل مکران با بیش‌از 200 جاذبه گردشگری، تاریخی و جانوری بکر و طبیعی یکی‌از مستعد‌ترین مناطق برای گردشگران داخلی و خارجی است.

چاکرزهی گفت: برهمین مبنا منطقه آزاد چابهار یک پیکره 2100 هکتاری را در محدوده این منطقه به پیکیره ویژه گردشگری اختصاص داده است و با شرکت‌های مشاور برای مطالعه این پیکره و تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های اقامتی از جمله هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها و بوم‌گردی‌ها و مراکز تفریحی و به‌ویژه پارک‌های آبی و تفریحات دریایی قرارداد منعقد کرده است.

وی افزود: بسته‌های سرمایه‌گذاری پیکره ویژه گردشگری منطقه آزاد چابهار که مراحل مطالعات نهایی خود را پشت سر می‌گذارد در هفته گردشگری که از 5 تا 11 مهرماه ادامه دارد، رونمایی و به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری معرفی خواهد شد.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی در این پیکیره در کوتاه مدت ظرف 1 تا 3 ‌سال، در میان مدت ظرف 3 تا 5 سال و در بلند مدت حداکثر ظرف 5 تا 7 سال به‌بهره‌برداری می‌رسند و چابهار می‌تواند با زیرساخت‌های مناسب، توانمندی منحصر به فرد گردشگری خود را به نمایش بگذارد و به استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی برود.

چاکرزهی افزود: هم‌اکنون منطقه آزاد چابهار با 4 هتل و هتل آپارتمان ظرفیت اسکان 500 تا 550 نفر را دارد که تلاش شده ظرف مدت کوتاهی در کوتاه مدت و در نهایت میان مدت با احداث مراکز اقامتی از جمله مراکز بوم‌گردی و هتل‌ها، ظرفیت اسکان در کلاس‌های مختلف قیمتی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی بابیان اینکه اولین هتل بوم‌گری منطقه آزاد چابهار موسوم به آبکان تا پایان سال به‌بهره‌بردای می‌رسد، ادامه داد: تمرکز ویژه ما در کوتاه مدت، اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران خرد و بومی و احداث مراکز بوم‌گری برای افزایش ظرفیت اقامتی منطقه است چراکه مراکز بوم‌گری به‌دو دلیل مورد استقبال دهک‌های مختلف گردشگران است؛ اول به‌دلیل قیمت پایین در مقایسه با هتل‌ها برای قشر متوسط و دوم به‌دلیل تنوع و اسکان در فضایی صمیمی، قدیمی و فرهنگی برای گردشگران قشر پردرآمد.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار هم‌چنین با توجه به کمبود جایگاه سوخت و شلوغی بیش‌از اندازه جایگاه‌ها در شهر گردشگر پذیر چابهار تاپایان سال برنامه‌ی ‌ویژه‌ای برای افزایش جایگاه‌های سوخت درکلاس‌های مختلف و مدرن از جمله جایگاه سیار و درجه سه در دستورکار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.