توسعه منطقه آزاد چابهار در گرو توجه به جوامع محلی است 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه منطقه آزاد چابهار در گرو توجه به جوامع محلی است.


به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 97 دبیرستان دانا و توانا منطقه آزاد چابهار با اشاره به سطح پایین کیفیت آموزشی و زیرساخت ضعیف مدارس در استان سیستان و بلوچستان گفت: در این یک سال گذشته تجربه به ما ثابت کرد اگر فضای مناسب آموزشی هر چند محدود برای دانش آموزان فراهم کنیم و کیفیت حداقلی را در اختیار آنها قرار دهیم می توانیم استعدادهای نهفته را شکوفا کنیم.
کردی گفت: در حوزه آموزش و پرورش در این مدت کوتاه شاهد اتفاقات خوبی در منطقه آزاد چابهار بودیم. نیازمندیم با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه آموزش و پرورش مسیر جدیدی را فراهم کنیم و نیروی کار را از مردم و جوامع محلی جذب کنیم.
وی افزود: با مصوبه‌ای که سال گذشته برای ارتقاء سطح آموزشی در منطقه آزاد چابهار تصویب شد، طبق مصوبه از امکانات و فناوری های آموزشی که در اختیار داشتیم و ظرفیت های مازاد استفاده کردیم و در مجموعه دانشگاه بین المللی چابهار، دبیرستان دانا و توانا راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به پذیرش 24 نفر از مجموع 30 دانش آموز در آزمون دانشگاه سراسری اشاره کرد و گفت: از جمع ۳۰ نفر این دانش‌آموزان ۲۴ نفر از طریق کنکور 97 در دانشگاه های سراسری پذیرش شده اند. امسال برای جذب دانش آموزان این دبیرستان، آزمون ورودی برگزار شده و برای هر روستا سهمیه در نظر گرفته شده است. از این میان 75 نفر موفق به راهیابی به دبیرستان دانا و توانا شدند که هزینه های آموزشی و تحصیلی و خوابگاه به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد. 25 نفر هم به صورت آزاد ثبت نام شدند که این تعداد هزینه های آموزشی را به صورت کامل پرداخت می کنند. 
گفتنی است؛ مراسم تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سال 97 دبیرستان دانا و توانا منطقه آزاد چابهار با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بهرام میرزایی مدیر مدرسه دانا و توانا چابهار، هانی صباغان مدیر سلامت و ورزش، محمود منزوی زاده مشاور بین الملل و مدیر کل حوزه دبیر شورایعالی و محمد ایزدی مدیرکل آموزش دانشگاه صنعتی شریف در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.