اتاق های بازرگانی البرز و خرمشهر تفاهم نامه امضاء کردند

تفاهم نامه همکاری بین اتاق های بازرگانی استان البرز و خرمشهر روز سه شنبه با حضور مدیران و معاونان استانداری های خوزستان و البرز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر منعقد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در نشست مشترک اقتصادی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان های خوزستان و البرز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر با بیان اینکه تاکنون 150 برند برتر کشور در استان البرز شناسایی شده است گفت: اکثر واحدهای تولیدی در استان البرز وابسته به بخش خصوصی بوده و هیچ سرمایه گذاری دولتی در بخش تولید در این استان انجام نشده است.
جهانگیر شاهمرادی شمار شهرک های صنعتی خصوصی استان البرز را 6 شهرک عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2 شهرک صنعتی در 2 سال اخیر با عنوان شهرک های صنعتی خصوصی برتر کشور شناخته شدند.
وی افزود: مراکز علمی، پژوهشی و پارک های علمی و فناوری استان البرز در ارتقای تولیدات واحدهای صنعتی نقش عمده ای ایفا کرده اند و به همین جهت خیلی از محصولات دانش بنیان در استان البرز تولید می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به بسته های سرمایه گذاری که در منطقه آزاد اروند تعریف شده، قطعا علاقه مندان خوبی در استان البرز برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد و همین امر رونق بهتری به صادرات کالا به کشور عراق خواهد داد.
شاهمرادی، مزیت سنجی ، شناسایی بازار کشور عراق را مهم بیان کرد و گفت: ما باید در قالب شرکت های توسعه صادرات بازارها و تجار کشورهای عراق، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و از همه مهمتر کشورهای آفریقایی را شناسایی کنیم و با مدیریت و برنامه ریزی بین واحدهای تولیدی تقسیم کار کنیم.
وی صادرات را تنها راهکار برای برون رفت از رکود اقتصادی عنوان کرد و گفت: : با توجه به رکود حاکم بر صنعت و مشکلاتی که در بازار پیش آمده باید تلاش کنیم با استفاده از تجربه کشورهای دیگر و بهره گیری از اشتراک ها سهمی در بازار تجارت حلال بدست آوریم.

سه هزار و 790 میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌ وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست به صدور 149 مجوز سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری ضمن صدور 149 مجوز سرمایه گذاری سه هزار و 790 میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند نیز سرمایه گذاری شده است.
سیدعلی موسوی در این نشست منطقه آزاد اروند را یکی از هفت منطقه آزاد دارای ویژگی‌های برجسته اقتصادی معرفی کرد و گفت: در منطقه آزاد اروند 2 اتاق بازرگانی با بیش از یکهزار و 500 تاجر و بازرگان، 60 اتحادیه و 2 شهرک صنعتی فعال در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به رغم وضعیت خاص صنعت و اقتصاد در سطح کشور، منطقه آزاد اروند شاهد وضعیت خوبی است و در همین راستا نیز 179 بسته اقتصادی تعریف شده است.
موسوی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 35 میلیون دلار صادرات مجدد و 70 میلیون دلار صادرات محصولات منطقه به کشورهای خارجی انجام شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 115 پروانه اشتغال خارجی به ارزش 28 میلیون دلار در منطقه آزاد اروند صادر شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این نشست دسترسی به آبهای آزاد بین المللی و سرزمینی را یکی از محورهای توسعه اقتصادی دانست و گفت: استان خوزستان با دارا بودن مرزهای شلمچه و چذابه و فاصله 20 کیلومتری با استان بصره عراق فرصت مناسبی برای صادرات و بدست آوردن بازار این استان در اختیار دارد.
امیرحسین نظری، صادرات فنی و مهندسی به کشورهای سوریه و عراق را از دیگر فرصت های مناسب بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی رکود اقتصادی در کشور توجه به بحث صادرات مهم است.
وی حضور روزانه 15 هزار نفری اتباع عراقی در بازارهای آبادان و خرمشهر را فرصت مناسبی برای رونق کسب و کار در این شهرستان ها عنوان کرد و گفت: برای ایجاد زیرساخت های لازم همچون آموزش های لازم نیروهای فنی و مهندسی و تجار آمادگی کامل داریم.

71 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: 71 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد که 2 هزار و 800 قرارداد واگذاری منعقد شده و بخشی از این شهرک ها در منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان و خرمشهر قرار دارند.
اخلاق محمدیان اظهار داشت: همجواری و نزدیکی شهرک های صنعتی به خصوص صنایع جانبی همچون کشت و صنعت نیشکر، شیلات، آبزیان، پتروشیمی و صنایع دریایی به مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و اتصال به راه آهن سراسری فرصتی مناسب برای تجارت، کسب و کار و رونق اقتصادی در منطقه آزاد اروند است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.