جشنواره بین المللی قرآنی مناطق آزاد کشور برگزار می شود

جشنواره بین المللی قرآنی (فرهنگی ـ هنری) مناطق آزاد در رشته های مختلف هنری و فرهنگی با مبانی قرآنی در هفت منطقه آزاد کشور برگزار می شود. 

به گزارش فرینا، توسعه فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در مناطق آزاد، ایجاد فضای مناسب فرهنگی ـ قرآنی بین مناطق آزاد کشور و جهان (بویژه کشورهای همجوار)، تلاش در جهت تحقق سیاست های وحدت آفرین جمهوری اسلامی ایران با رویکرد وحدت بین مسلمانان، ایجاد بستر صادرات و حمایت از تولیدات علمی، فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی نظام از مهمترین اهداف و برنامه های این جشنواره است.
همچنین با بهره مندی از اشتراکات فرهنگی و مذهبی در بین این مناطق تلاش می شود ضمن توسعه مشارکت جامعه محلی در تبلور فضای دینی طی نشست‌های تخصصی به منظور ارتقای رشد سطح  قرآنی در این مناطق اقدام شود.
برگزاری مسابقات حفظ و تلاوت قرآن و کتابخوانی قرآنی و نیز ایجاد فروشگاه های زنجیره ای بصائر با حمایت از تولیدات داخلی و صادرات حمایتی به کشورهای هدف و تثبیت شعارهای وحدت¬بخش بین جامعه هدف از جمله «محمد پیامبر صلح و دوستی»، «قرآن کتاب وحدت» و «اسلام دین برتر برای بشریت» از برنامه های جنبی این جشنواره است.
گفتنی است؛ طی حکمی از سوی محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق و ویژه اقتصادی، محمدرضا پورمعین از قاریان بین المللی و خادمان قرآن کریم به عنوان دبیر دبیرخانه این جشنواره و متولی این امر منصوب شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.