احداث خطوط انتقال روغن خوراکی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی با هدف افزایش ظرفیت پذیرش و تخلیه کشتی های حامل روغن خوراکی با مشارکت بخش خصوصی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) توسعه و احداث شد.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم شولکی؛ معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره احداث کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی، گفت: این پروژه که شامل مسیر ۴خط لوله به طول ۹۰۰ متر است، طی مدت شش ماه اجرایی می گردد.
وی درباره ویژگی های این پروژه  عمرانی تصریح کرد: پروژه مذکور با ظرفیت اسمی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن  و با ارزش ۶۰ میلیارد ریال در صورت بهره برداری، ۱۳۵ نفر فرصت شغلی جدید فراهم می کند. تعداد ۳۲ مخزن نگهداری روغن خوراکی جمعا به ظرفیت ۸۳ هزار تن به ظرفیت این مجتمع بندری افزوده میدشود.
معاون مهندسی و عمران این اداره کل در تشریح مزایای بهره گیری از کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی خاطر نشان ساخت: در گذشته به دلیل اشتراک در خط بهره برداری امکان پهلودهی و تخلیه همزمان دو فروند کشتی میسر نبود که این موضوع موجب وقفه در تخلیه  محموله شرکت های دیگر و افزایش مدت انتظار کشتی در اسکله  و در نتیجه تحمیل هزینه های جانبی از جمله پرداخت جریمه دیرکرد و هزینه های ارزی می گردید و با بهره برداری از این کریدور و خطوط لوله انتقال، سرعت تخلیه این کالای اساسی دو برابر افزایش یافته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.