رویداد بین المللی کیش اینوکس2018 کلید خورد

کیش اینوکس 2018 شامل دهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با مشارکت 360 شرکت داخلی و خارجی امروز دوشنبه طی مراسمی در مرکز همایش های جزیره گردشگری کیش گشایش یافت و کار خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا، آیین گشایش این رویداد مهم اقتصادی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری، مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی، رییس اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار هرمزگان، رییس شورای عالی بیمه مرکزی، مدیران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی کشور در مرکز همایشهای بین اللملی جزیره کیش برگزار شد.
در قالب این رویداد که از ابعاد ملی و بین المللی مهمترین رویداد اقتصادی کشور محسوب می شود، ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور،360 شرکت داخلی و خارجی آخرین توانمندی های و دستاوردهای خود را در زمینه‌های اقتصادی، بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی، سرمایه گذاری و امکانات مالی در گستره 21 هزار متربع به نمایش گذاشته اند.
گسترش تعاملات بین المللی بازار سرمایه، جذب سرمایه، تمرکز بر راهکارهای تامین مالی پروژه ها، افزایش تولید داخلی، توسعه کارآفرینی و رشد صادرات کشور از طریق مشارکت بازار سرمایه، توانمند سازی شرکت های بخش خصوصی در مواجه با چالش های اقتصادی پیش رو از جمله محورها و اهداف این نمایشگاه عنوان شده است.
تقویت حوزه فناوری های دانش بنیان، مباحث مربوطه به ارزهای دیجیتال، چگونگی و نحوه تراکنش های بین المللی در فضای جدید پیش رو، تبیین جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در توسعه تجارت و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مدیریت فنی-حقوقی مراودات بین المللی در سایر محدودیت های تجاری، بررسی روش های همکاری بنگاه های کوچک و متوسط ایرانی با شرکای خارجی از دیگر اهداف نمایشگاه بین المللی اینوکس کیش است.
همچنین برگزاری 28 نشست تخصصی و همایش بین المللی با حضور بیش از 100 سخنران برجسته داخلی و 25 سخنران بلند پایه بین المللی، استقبال شرکت های بزرگ خارجی و داخلی، حضور هیات های دیپلماتیک بیش از 15 کشور دنیا بیانگر اهمیت این رویداد بزرگ اقتصادی در عرصه ملی و بین المللی است.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش ، مشارکت و همکاری نهادهای تاثیرگذار اقتصادی دولتی و بخش خصوصی کشور از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، سازمان خصوصی سازی، انجمن مالی اسلامی ایران، REDMoney Group، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، پژوهشکده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت Capital Intelligence، انجمن شرکت های مشاور سرمایه گذاری و نظارت بر طرح ها، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، شرکت Dentons Europe LLP، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت فرابورس و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در نشست ها و همایش های جانبی رویداد KishINVEX 2018 خبرداد و انرا از شاحصه های کیفی این نمایشگاه است.
محمد رضا سعیدی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، برگزاری این رویداد بزرگ را با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، نخبگان و کارشناسان اقتصادی کشور، فرصت مناسبی برای هم افزایی و گسترش تعاملات داخلی و بین المللی و نیز معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی دانست.
کارشناسان و صاحب نظران مسائل اقتصادی، نمایشگاه کیش اینوکس را فرصتی برای شناسایی اقتصاد ایران به جهانیان می دانند و معتقدند این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای شناخت موانع ، زیر ساختها و همچنین شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری در کشور باشد.
نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش طی سال‌های اخیر امکان تبادل نظر، افزایش آگاهی و شناخت از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بخش مالی و چگونگی تامین منابع مالی . شناسایی زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را فراهم کرده و موجب ارتقای روش‌ها و فرآیندهای اجرایی، افزایش ارتباط و تعامل مخاطبان در جایگاه‌های مختلف بازارهای مالی شده است.
برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس با هدف بهره مندی از مزایای تجارت آزاد بین‌المللی، ورود و خروج بدون مانع سرمایه‌ها، انتقال آسان‌تر تکنولوژی و بالاخره ایجاد منفعت برای کشور میزبان شکل می شود.
اینگونه نمایشگاهها نه ‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورها بویژه در مناطق آزاد در اولین مرحله به مخاطبان وجود ساختاری پویا، منعطف، قوانین و مقرراتی سهل و کارآ را نشان می‌دهد.
جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد اقتصادی و برخوردار از مزیت‌های فراوان خدماتی و زیرساختی با جاذبه های بی بدیل گردشگری و اقامتی و موقعیت ممتاز جغرافیای در آبهای خلیج فارس می تواند به عنوان دروازه مبادلات تجاری، همکاری اقتصادی و تعاملات فرهنگی کشور در سطوح ملی ، منطقه ای و جهانی ایفای نقش کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.